طنین موسیقی مهمانان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

1393/02/13-16:25

گروه موسیقی هرات که به همراه افغانستان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد، به اجرای برنامه پرداخت.

مسئول هماهنگی فعالیت‌های این گروه در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: موسیقی بخشی از فرهنگ است و نمایشگاه کتاب بهترین مکان برای نشر فرهنگ.

«محمد اورزگانی» که از همکاران انتشارات عرفان نیز هست، در توضیح فعالیت‌های هنری و موسیقی این گروه افغان گفت: گروه موسیقی هرات یک گروه خانوادگی است که نسل به نسل به صورت شفاهی موسیقی خود را به فرزندانش منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: گروه فعلی، نسل چهارم این خانواده است و موسیقی خراسان بزرگ را اجرا می‌کنند که شامل بخشی از افغانستان و ایران امروزی است.

بته گفته اورزگانی، گروه موسیقی هرات شامل 4 نوازنده نی، طبل، رباب و تار خراسانی است.

وی درباره این دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز گفت: تغییرات ظاهری محسوسی در نمایشگا دیده نمی‌شود، اما حس و حال مردم بیشتر است.

اورزگانی ادامه داد: نمایشگاه شلوغ‌تر از سال گذشته است و جنب و جوش بیشتری در آن به چشم می‌خورد.

وی در ادامه صحبت‌هایش در مورد تأثیر موسیقی بر نزدیک کردن فضای فرهنگی 2 کشور گفت: موسیقی ریشه‌های ما را به هم نزدیک می‌کند. ملت افعانستان و ایران اشتراکات زبانی و فرهنگی بسیاری دارند و فضای مناسب فرهنگی ارتباط آنها را مانند گذشته نزدیک می‌کند.

او در پایان، از مناسب بودن فضای فرهنگی نمایشگاه برای فعالیت در عرصه‌های دیگر هنری مثل موسیقی سخن گفت و اظهار کرد: موسیقی بخشی از فرهنگ است و نمایشگاه کتاب بهترین مکان برای نشر فرهنگ.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: