«انتفاضه شعبانیه» یک واقعه مستور است

1393/02/13-16:27

«صفاء الدین تبرائیان» در نشست بررسی کتاب «انتفاضه شعبانیه» این اتفاق را یک «واقعه مستور» خواند و گفت: این واقعه اتفاقی بسیار مهم در تاریخ عراق است که تاکنون درباره آن کتابی تالیف نشده بود. به همین دلیل، این کتاب در جایزه جلال آل‌احمد مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تبرائیان نویسنده این کتاب، در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: تاکنون کتابی با این عنوان درباره این اتفاق به چاپ نرسیده بود. به همین دلیل احساس شد که باید از این رخداد پرده برداشت، زیرا که مهم‌ترین واقعه در قرن اخیر در عراق است. این واقعه در عراق انقلاب عظیمی محسوب می‌شود.

تبرائیان در تشریح این واقعه گفت: در مدتی که این واقعه روی داد، به اماکن مقدسه جسارت شد، از جمله حرم علوی و حرم حضرت عباس(ع) مورد اصابت گلوله‌های توپ قرار گرفتند و نظامیان با چکمه وارد حرم شدند. این واقعه‌ای تکان‌دهنده است که در شعبان 1411 قمری روی داد و یکی از گوشه‌های مکتوم این واقعه، نقش مجاهدین است.

وی گفت: ترجمه این کتاب برای دولت عراق آن‌قدر اهمیت داشت که قرار شد این کتاب به عربی ترجمه شود.

به گفته نویسنده کتاب «انتفاضه شعبانیه»، یکی از دلایل برگزیده شدن این کتاب در ششمین جایزه جلال آل‌احمد به عنوان کتاب برگزیده، این بود که تاکنون کتابی در این حوزه تالیف نشده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 الی 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

به ما بپیوندید: