کفاشیان: کتاب یکی از ریشه‌های مستحکم فرهنگ است

1393/02/14-19:44

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کتاب یکی از ریشه‌های مستحکم فرهنگ است و ترویج کتاب و کتابخوانی و اهمیت به آن کمک به استحکام فرهنگ اسلامی در ایران است.

«علی کفاشیان» در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به نظرم، مصلی در مقایسه با نمایشگاه بین‌المللی سابق فضای مناسب‌تری است و تا حد قابل توجهی، برگزاری نمایشگاه در محیط از بار ترافیک غیرقابل تحمل کاسته است.

وی درباره شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» عنوان کرد: من پیش از این مطلبی از مقام معظم رهبری خواندم. ایشان در این مطلب فرموده بودند که فرهنگ مهم‌تر از اقتصاد است. نظر ایشان حقیقت محض است و چنانچه ما در راه تحقق فرهنگ اسلامی گام برداریم، قطعاً در آینده اقتصادی شکوفا و درخشان خواهیم داشت.

کفاشیان در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ اساسی‌ترین بخش هر جامعه است، یادآور شد: چنانچه ریشه‌های فرهنگ در کشوری سست شود، چیزی از آن جامعه باقی نخواهد ماند. کتاب یکی از ریشه‌های مستحکم فرهنگ است و ترویج کتاب و کتابخوانی و اهمیت به آن کمک به استحکام فرهنگ اسلامی در ایران است.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: قطعاً ترویج فرهنگ نیازمند صرف هزینه‌های اقتصادی است و در روایات و احادیث نیز آمده است که برای ترویج فرهنگ بیش از هر چیز باید فقر را از میان برد و در نتیجه قطعاً اقتصاد و فرهنگ باید مکمل یکدیگر باشند و  همچنین فعالیت‌های اقتصادی باید با هدف توسعه اقتصادی و فرهنگی انجام گیرد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

به ما بپیوندید: