عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در سرای اهل قلم کودک و نوجوان:

عمده مطالبات افکار عمومی مردم ما اقتصادی است، نه فرهنگی

1393/02/18-15:04

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به سبب فزونی در خواست های مردمی در حوزه مباحث اقتصادی و زیرساختی عملا مباحث فرهنگی و بودجه تخصیصی آن مقولات دسته چندمی هستند.

به گزارش ستاد خبری سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، محمد حسین میرمحمدی که با موضوع «کتاب کودک درسبد خانوار» در محل سرای اهل قلم کودک ونوجوان سخن می گفت، با بیان این مطلب تصریح کرد: این قدر که دغدغه مجلس نسبت به زیرساخت های اقتصادی و فنی زیاد است دغدغه فرهنگی وجود ندارد. چون مطالبات مردم و انتظار افکار عمومی از نمایندگان عمدتا دراین محورهاست نه مباحث فرهنگی.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:درحوزه فرهنگ ،مسئولان فرهنگی ،ناشران و مولفان باید از ما کاربخواهند.در سناد دسته بالایی همچون سند چشم انداز باید به جایگاه فرهنگ برجستهشود .باید مشخص شود در اقتصاد مقاومتی جوزه نشر چگونه می تواند به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک کند و رابطه ناشرو مولف با دولت چگونه تفسیر می شود.

وی گفت: رسانه ها به عنوان پل افکار عمومی باید در این زمینه مدام از مسئولان سوال کنند. بسیاری از آسیبهای جامعه ما به سبب پایین بودن نرخ مطالعه است. حتی دانشجویان ما فراتر از آنچه پاسخ گوی نیازهای  شان است نمی خوانند و به این ترتیب آگاهی عمومی در جامعه شکل نمی گیرد. بنابراین شاهدیم که متویان فرهنگی و عموم جامعه در این  زمینه ناموفق هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار رهبری در نام گذاری امسال به نام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصریح کرد: در این پیام بحث فرهنگ در کنار اقتصاد قرار گرفته است چون ما در این زمینه قصور داشته ایم و علی رغم همه تلاش هایمان در این زمینه ناموفق بوده ایم. ما این قدر که به لوازم زندگی اهمیت می دهیم به کتاب و جایگاه آن در زندگی نمی پردازیم.

میر محمدی تاکید کرد: نتیجه این شیوه زندگی کردن این است که ما در مراسم مختلف به یکدیگر کتاب هدیه نمی دهیم. در حالی که دنیا ما را با معیارهای فرهنگی می شناسد. باید از راس تا ذیل، همه به این موضوع توجه داشته باشند که عامل بودن خود بهترین شیوه برای تبلیغ کتابخوانی است و اگر چنین شود دستگاهای قضایی و دادرسی تا این اندازه ارباب رجوع نخواهند داشت.

به ما بپیوندید: