در سرای اهل قلم کودک و نوجوان مطرح شد

معیار ورود کتاب به مدرسه ها سخت است

1393/02/18-15:05

معاون سابق کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بر این باور است که معیارهای سخت گزینش کتاب درمراکزی مثل کانون و آموزش و پروش ورود کتاب را به مدارس سخت کرده است.  

به گزارش ستاد خبری سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محمد طوسی مدیر انتشارات ساز و کار و معاون سابق کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان که با موضوع «توزیع کتاب کودک ونوجوان: از چاپخانه تا خانه» در محل سرای اهل قلم کودک و نوجوان سخن می گفت، با بیان این مطلب تصریح کرد: می توان با ایجاد نهادی که مورد اعتماد هر دو طرف دولتی  و خصوصی باشد و انتقال کتاب ها به این نهاد جهت ارزیابی و انتقال آنها به مدارس این مشکل را که از بزرگترین مشکلات ماست، حل کرد.

مدیر انتشارات ساز و کار تاکید کرد: توزیع کتاب با توجه به سیل آثار کودک و نوجوان و جمعیت عظیم مخاطبان آن سیستم پخش مجزایی را می طلبد.

در ادامه محمدجواد حاجی سلطان معاون بازرگانی انتشارات سروش گفت: هر ناشری باید برای موفقیت در نشر از امکانات مختلف مثل شبکه های مجازی برای کار تبلیغ خود استفاده کند. اگر این اتفاق نیفتد کتاب در انبار ناشر برای همیشه مهمان خواهد بود.

یاسر احمدوند مدیر انتشارات ترنج نیز در این شست تصریح کرد: یکی از لوازم توزیع برخورداری از ساخت و ساز این کار است ولی متاسفانه کتابفروشان  و موزعان هیچ کدام این ساخت و ساز را در اختیار ندارند. اتحادیه ناشران و کتابفروشان باید از هم منفک شود چون بعضا منافع این گروه با یکدیگر در تضاد است.

مدیر انتشارت ترنج تاکید کرد: کتابفروشان و موزعان در جامعه ما هیچ تشکل حمایتی واقعی ندارند و در کشور رها شده اند. وزارت ارشاد اسلامی هم  با همه وسعت و تشکیلاتش هیچ اتقاقی را به سیستم پخش اختصاص نداده است.

به ما بپیوندید: