مشاور وزير سابق ارشاد در امور زنان:

مادران در گسترش فرهنگ كتابخواني نقش محوري دارند

1393/02/18-15:06

مشاور وزير سابق ارشاد در امور زنان گفت: مادران در ترويج فرهنگ كتابخواني نقش محوري دارند.

به گزارش ستاد خبري سراي اهل قلم، مينا خواجه‎نوري تأكيد كرد: بيش از هر كس در خانواده و اجتماع اين مادران هستند كه مي‎توانند فرزندان خود را براي كسب معرفت به كتابخواني ترغيب كنند و اگر چنين شود ما مي‎توانيم به آينده جامعه خود اميدوار باشيم.

مينا خواجه نوري كه پيش از اين مشاور فرهنگي در امور زنان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت‎هاي هفتم و هشتم بوده است، گفت: كتاب چراغ معرفت انسان‎هاي محتاج به دانايي است و نياز به مطالعه يكي از ارزشمندترين نيازهايي است كه معرفت‎طلبي تعبير مي‎شود.

وي تصريح كرد: اگر مادران بتوانند كودكان خود را در همان سنين نونهالي به كتاب و كتابخواني علاقه‎مند كنند مي‎توانيم اميدوار باشيم كه جامعه كتابخوان خواهيم داشت. بنابراين نقش اصلي در تشويق به كتاب و كتابخواني مي‎تواند به عهده مادران باشد و به نظر من مادران در اين باره نقش محوري دارند.

اين فعال فرهنگي همچنين به نقش رسانه‎ها در گسترش فرهنگ كتابخواني اشاره كرد و گفت: اطلاع‎رساني درباره كتاب‎هاي منتشر شده و نقد و بررسي آنها مي‎تواند انگيزه‎هاي خوبي را ميان مخاطبان براي كتابخواني ايجاد كند.

خواجه نوري در بخش ديگر از گفت‎وگوي خود با ستاد خبري سراي اهل قلم، به مزيت تخصصي شدن در حوزۀ انتشار كتاب پرداخت و گفت: اگر ما در اين حوزه شاهد تخصص‎گرايي باشیم كمك بزرگي به جامعه كتابخوان شده است چرا كه مخاطبان از پيش تكليف خود را با انتشارات مختلف دانسته و براي نيازهاي مطالعاتي خود مي‎دانند كه بايد سراغ كدام كتاب و كدام انتشاراتي بروند.

وي يكي از مشكلات مربوط به گسترش فرهنگ كتابخواني را عدم اطلاع مسئولان بسياري از كتابخانه‎ها از تازه‎هاي انتشار يا محتواي كتاب‎هاي تازه انتشار يافته دانست.

خواجه نوري گفت: بي‎ترديد اطلاع‎يابي كتابخانه‎ها از تازه‎‎هاي انتشار در همه حوزه‎ها و نيز آشنايي كيفي با محتواي كتاب‎ها مي تواند كمك بزرگي به نيازمندان به مطالعه و راهنمايي آنان و نيز گسترش كتابخواني كند.

به ما بپیوندید: