نماینده ولی فقیه در انگلستان به نمایشگاه کتاب آمد

1393/02/18-15:53

نماینده ولی فقیه در انگلستان پنج‌شنبه 18 اردیبهشت ماه از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید و با «سیدعباس صالحی» معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالحسین معزی» در این دیدار با تاکید بر اهمیت توزیع کتاب‌های شیعی در ایران و جهان، اظهار کرد: ما باید برای تولید کتاب‌های خوب در حوزه شیعه، وقت و هزینه بگذاریم، نه اینکه آن را فقط یک بازار ببینیم و از آنچه هست، استفاده کنیم، بلکه این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت برای داشتن نتیجه بهتر است.

وی افزود: از گذشته، توزیع کتاب‌ها در دست مسلمانان نبود. امروز نیز به سختی می‌توان کتاب‌هایی در حوزه اسلام و شیعه را در نقاط مختلف توزیع کرد و برای رفع این مشکل، باید برنامه‌ریزی‌هایی دقیق انجام داد.

به گفته نماینده ولی فقیه در انگلستان، اندیشمندان و صاحب‌نظران باید آرام‌آرام اندیشه‌های درست شیعه را در جهان مطرح کنند و یکی از روش‌های تشویق مؤلفان در این زمینه، دادن حق‌التالیف‌های خوب است.

«محمدرضا وصفی» مدیرکمیته ناشران بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این دیدار، درباره تعامل ناشران ایران و عرب در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: برخی از مشکلات میان ناشران ایران و عرب در همین نمایشگاه کتاب رفع شده و این رویداد، به تعامل و تفاهم‌های خوبی میان ناشران منجر شده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

به ما بپیوندید: