مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان:

نمایشگاه کتاب، مطالبه همگانی مردم است

1393/02/18-15:55

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را «مطالبه همگانی مردم» خواند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت الاسلام و المسلمین «حسین مرشدی» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب پس از 27 سال به مطالبه همگانی مردم تبدیل شده است، گفت: همانگونه که انتظارات مردم از کمیت و کیفیت آثار ارائه شده بر نمایشگاه هر سال بیشتر می‌شود متولیان برگزاری این نمایشگاه نیز به همان میزان باید خواسته‌های مردم را تامین کرده و با نوآوری و نظم بیشتر شرایط بهتری را برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب، فراهم کنند.

وی افزود: خوشبختانه امسال استقبال از نمایشگاه نسبتا خوب بوده با این حال اگر قیمت کتابها مناسب تر باشد مردم از نمایشگاه کتاب بهتر استقبال خواهند کرد.

مدیرکل ارشاد هرمزگان با اشاره به این نکته که فرهنگ سازی در زمینه کتابخوانی مهمترین نکته درباره کتاب است، گفت: ارگان هایی مانند آموزش وپرورش، دانشگاه ها، حوزه علمیه و بیش از همه صداوسیما باید به فرهنگ سازی در زمینه کتاب و کتابخوانی اهمیت دهند زیرا اگر این کار انجام نشود هر چقدر هم که وزارت ارشاد نمایشگاه خوبی برگزار کند باز هم مردم از آن استقبال نخواهند کرد.

حجت الاسلام مرشدی با اعلام این خبر که نمایشگاه کتاب بندرعباس دی ماه امسال برگزار خواهد شد درباره نمایشگاه‌های استانی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در خارج از تهران امری واجب و لازم است زیرا شرایط آشنایی و خرید کتاب برای مردم شهرستان‌ها را فراهم می‌کند. البته ناشران باید تعهد بیشتری نسبت به شرکت در نمایشگاه‌های شهرستانی داشته باشند و با همان کیفیت نمایشگاه کتاب تهران در شهرستان‌ها نیز حضور یابند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 الی 20 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

به ما بپیوندید: