عضو حقوقدان شورای نگهبان:

مشارکت بخش خصوصی، به کاهش مشکلات نمایشگاه می‌انجامد

1393/02/18-17:37

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مشارکت بخش خصوصی در برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به کاهش مشکلات بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ فرهنگی منجر می‌شود.

«محسن اسماعیلی» در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار کرد: کار فرهنگی و اجتماعی نیازمند مشارکت همه جامعه است تا سریع‌تر، بهتر و کم‌هزینه‌تر به مقصد برسد و این موضوع در حوزه فرهنگ مصداق عینی‌تری دارد.

وی با اشاره به ارتباط نمایشگاه کتاب با قشری که ضمن فرهیختگی، اهداف معنوی را دنبال می‌کنند، گفت: مشارکت بخش خصوصی برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز می‌تواند مؤثر باشد و از این رو سیاستی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این رویداد در پیش گرفته، می‌تواند به کاهش مشکلات بازدیدکنندگان، ارائه تسهیلات بیشتر و کاهش هزینه خرید کتاب کمک کند و امیدوارم این روند هم چنان ادامه یابد.

به گفته اسماعیلی، برون‌سپاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی، سیاستی است که در حورزه اقتصاد و صنعت تجربه شده و بخش فرهنگی نیز می‌تواند با استفاده از این تجربه برای رشد خود گام بردارد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: پیشنهادی برای برگزارکنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارم که هرچند تکراری، اما انتظار همه است و آن در نظر گرفتن یک مکان ثابت و وسیع‌تر برای برپایی این رویداد فرهنگی است.

وی با اشاره به متوسط بازدید روزانه 500 هزار نفر از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، افزود: ما همه از تنگناها و مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه به دلیل شرایط اقتصادی مطلع هستیم و لازم است در این وضعیت کمی مشکلات را تحمل کنیم، اما من فکر می‌کنم با وجود همین مشکلات هم با مشارکت بخش خصوصی می‌توان وضعیت بهتری برای بازدیدکنندگان فراهم کرد.

اسماعیلی گفت: این افتخار را دارم که هر سال از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کنم و ضمن تشکر از برگزارکنندگان دوره بیست و هفتم، تصور می‌کنم نمایشگاه به تدریج به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌شود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: