مسئول کتابخانه ملا محمد جعفر طبیب بیلندی شهرستان گناباد مطرح کرد؛

نمایشگاه کتاب ظرفیت بالایی در رونق صنعت گردشگری ادبی دارد

1403/02/15-15:22

آسیه داوری ضمن بیان اینکه نمایشگاه کتاب جاذبه گردشگری بالایی دارد و باعث پیوند صنعت گردشگری و رویدادهای ادبی می‌شود، گفت: نمایشگاه کتاب با ظرفیت بالایی که دارد می‌تواند به رونق صنعت گردشگری ادبی کشور کمک کند. 

آسیه داوری، مسئول کتابخانه ملا محمد جعفر طبیب بیلندی شهرستان گناباد استان خراسان رضوی به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: هر سال در نمایشگاه کتاب تهران شاهد برپایی غرفه‌هایی از روستاهای دوستدار کتاب هستیم که مجموعه فعالیت‌ها و کارهایی را که در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای مردم روستا انجام داده‌اند، به سمع و نظر بازدیدکنندگان می‌رسانند، امیدواریم روستای بیلند هم بتواند در نمایشگاه کتاب امسال شرکت کند. 

وی افزود: از آنجا که گردشگری ادبی، حوزه فراموش شده گردشگری کشور محسوب می‌شود اگر بتوانیم صنعت گردشگری با رویدادهای ادبی همچون نمایشگاه کتاب تهران را بهم پیوند بزنیم آن وقت می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به رونق صنعت گردشگری ادبی کمک کنیم. 

داوری ادامه داد: ایران کشوری است که قدمت بسیار در حوزه ادبیات و شعر فارسی دارد، اگر بتوان با برگزاری مناسبت‌های مختلف شاعران نام آشنایی همچون حافظ شیرازی، مولوی، سعدی، باباطاهر، خیام نیشابوری را به عنوان مشاهیر ایرانی در جهان معرفی و برای علاقه‌مندان به این حوزه جاذبه ایجاد کنیم این امر هم به معرفی ادبیات کشور کمک می‌کند و هم منجر به رونق گردشگری می‌شود. نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین رویداد صنعت نشر ایران در حوزه گردشگری ادبی ظرفیت بالایی برای رونق صنعت گردشگری ادبی دارد. 

مسئول کتابخانه طبیب بیلند گناباد خراسان رضوی ضمن تاکید بر برگزاری تورهای گردشگری فرهنگی برای جامعه، ادامه داد: ما خیلی علاقه‌مند هستیم تا مردم روستای بیلند شهرستان گناباد استان خراسان رضوی را برای بازدید از نمایشگاه کتاب به تهران بیاوریم، اما با مسئله هزینه‌های اسکان و ایاب و ذهاب مواجه هستیم که این کار را تاحدودی ناممکن می‌سازد. باید بگویم مردم روستای گناباد عاشق کتاب فیزیکی هستند و هیچ چیز نمی‌تواند جای بازدید یک روز شیرین از تازه‌های نشر کتاب را از نزدیک در نمایشگاه کتاب را بگیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یکی از مکان های مهم فرهنگی و اثر گذار بر فرهنگ عمومی جامعه است که برگزاری هر سال آن باعث ارتقای فرهنگ کتابخوانی و تحقق عدالت فرهنگی در کشور می شود، تاکید کرد: بسیاری از مردم روستاهای سراسر کشور آرزو دارند از نمایشگاه کتاب تهران دیدن کنند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

به ما بپیوندید: