«روایت رنج» روایتی از سرگذشت‌های متفاوت؛

زنده‌یاد دیانی بهترین نمونه‌های روایت رنج را می‌نوشت

1403/02/20-13:27

در نخستین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نشست ادبی «روایت رنج» در سرای ادبیات نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عصر دیروز، ۱۹ اردیبهشت، نشست ادبی «روایت رنج» با دبیری معید داستان برگزار شد.

معید داستان، دبیر نشست «روایت رنج» در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به اینکه اخیرا مفهوم «رنج» موضوع بررسی بسیاری از محافل ادبی قرار گرفته است، گفت: این موضوع در حوزه روایت و داستان بسیار جدی شده و مرزهای بسیار باریکی هم در حوزه‌های مختلف دارد. 

وی با اشاره به آثار مسعود دیانی در رابطه با رنج، آثار وی را یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه دانست و افزود: امروزه به پیروی از ایشان بسیاری از نویسندگان نیز مجموعه آثار و جستارهایی را با این عنوان و موضوع به دست چاپ سپرده‌اند.

وی همچنین رنج را مفهومی دانست که هر نویسنده و شاعر از منظر متفاوتی می‌تواند به آن ورود کرده و به خلق آثار  ناب دست بزند.

زهرا قدیانی، سیده تکدم حسینی، افروز مهدیان، حامد آقاجانی و حسن اجرایی نیز از جمله نویسندگانی بودند که هر یک روایت و جستار خود در رابطه با رنج را در این محفل و نشست ادبی خواندند و با زاویه نگاه خود به این مفهوم پرداختند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: