معاون دادستان تهران مطرح کرد؛

نمایشگاه کتاب تهران، رویدادی ملی و بین‌المللی است

1403/02/20-16:04

عباس فرزادنیا با اشاره به حضور چشمگیر ناشران داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، گفت: حضور ناشران داخلی و خارجی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان می‌دهد که نمایشگاه کتاب، یک رویداد ملی و بین‌المللی است. 

عباس فرزادنیا، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب اسلامی ناحیه ۷ تهران، در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به طور قطع برگزاری چنین رویداد فرهنگی بزرگی، حاصل زحمات و تلاش شبانه‌روزی مسئولان فرهنگی کشور و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است که باعث شده منابع ارزشمند فرهنگی و معنوی در اختیار مردم کشورمان قرار بگیرد.

وی افزود: ناشران، نویسندگان و دست اندرکاران حوزه نشر کشور از ماه‌ها قبل، آثار جدید را برای عرضه در نمایشگاه کتاب خلق می‌کنند و خوشبختانه هر سال این رویداد بزرگ فرهنگی با شکوه‌تر و جذاب‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود. 

معاون دادستان تهران با اشاره به حضور فعال ناشران مختلف و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه و دادگستری تهران در نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم، ادامه داد: پژوهشگاه قوه قضائیه، مرکز فقهی قوه قضائیه، دادگستری تهران در سطح کلان و سازمان‌های وابسته به تفکیک، هر سال برای شرکت در این رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی و عرضه آثار جدید برنامه‌ریزی می‌کنند و در بازدیدی که از بخش‌های مختلف نمایشگاه داشتم آثار علمی، حقوقی و قضایی بسیار خوبی مشاهده کردم.

سرپرست دادسرای عمومی انقلاب اسلامی ناحیه ۷ تهران، با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته تعداد منابع منتشر شده علمی، حقوقی و قضایی با محوریت جامعه حقوقی، قضایی  افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر در مجموعه قوه قضائیه چندین انتشارات مشغول کار هستند و حتی انتشارات سازمان‌های مختلف وابسته به قوه قضائیه نیز در زمینه تولید آثار حقوقی و قضایی برای حقوقدانان و قضات فعال هستند و منابع علمی خوبی در نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم منتشر کرده‌اند. 

فرزادنیا با بیان اینکه عاشق کتاب فیزیکی است، افزود: جامعه حقوقی و قضائی کشور بیشتر با کتاب‌های فیزیکی سر و کار دارند تا مجازی، اما من به شخصه عاشق کتاب کاغذی هستم و برای خرید کتاب‌های مورد نظر خود نیز هم اکنون در نمایشگاه کتاب حضور دارم. 

این مقام مسئول درباره شعار نمایشگاه کتاب سی و پنجم «بخوانیم و بسازیم» گفت: در واقعیت نیز همین‌طور است که اگر جامعه‌ای با مطالعه و کتاب میانه خوبی نداشته باشد به طور قطع آن جامعه در هیچ زمینه‌ای پیشرفت نخواهد کرد. به نظر من مسئله خواندن و مطالعه به دنبال خود، ساختن و آبادانی را به همراه دارد، به این معنی که کشوری در جهان قدرتمند و آباد است که دانشمندان و محققان دانشگاهی آن عاشق خواندن کتاب باشند. امیدواریم مطالعه در بدنه جامعه ما هر سال با برپایی نمایشگاه کتاب بیش از پیش نهادینه شود و به صورت یک فرهنگ عمومی درآید و مسئولان با خدمت به مردم نقش موثری در ساختن و آبادانی کشور ایفا کنند. 

فرزادنیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بهترین الگو برای کتابخوانی است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب در صحبت‌های خود بارها فرمود‌ه‌اند من در هر موقعیت و شرایط مناسبی، در منزل، ماشین و در هر فرصتی که پیش آید مطالعه ‌می‌کنم، به نظر من در مسئله ترویج کتابخوانی، رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین الگو هستند و تقریبا هیچ کتابی در سطح ملی و بین‌المللی نیست که به‌عنوان کتاب شاخص معرفی شود و ایشان نخوانده باشند. در واقع این امر نشان‌دهنده توجه ایشان به مسئله کتاب و کتابخوانی است. 

وی در پایان با بیان اینکه باید تلاش کنیم به هر شکلی که می‌شود، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را رواج دهیم و نگذاریم کتاب مظلوم واقع شود، گفت: جا دارد رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان الگو برای نسل جوان امروز و مردم کشورمان بیش از پیش معرفی کنیم و در این زمینه بیشتر تبلیغ کنیم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: