از سوی محسن رضایی صورت گرفت:

تبیین جایگاه اقتصاد چاپ و نشر در جهاد اقتصادی

1390/02/17-08:30

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه رونمایی از کتاب خود «رویارویی سوم و جهاد اقتصادی» در تبیین جایگاه اقتصاد چاپ و نشر در جهاد اقتصادی سخن گفت.

محسن رضایی که با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت‌وگو می‌کرد با بیان این‌که اقتصاد چاپ و نشر مشمول جهاد اقتصادی می‌شود، گفت: مهم‌ترین مصداق عملی در تاثیر جهاد اقتصادی بر چاپ و نشر این است که روحیه جهادی مانند دیگر ابعاد جامعه در این حوزه هم باید وجود داشته باشد.

او ادامه داد: البته این امر به این معنا نیست که بدون توجه به کیفیت تعداد کتاب‌های چاپ شده افزایش پیدا کند. اتفاقا جهاد اقتصادی یعنی چاپ و نشر کتاب‌هایی که می‌تواند در نوآوری و خلاقیت و خوداتکایی در اقتصاد به ما کمک کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: ما باید به دنبال آن باشیم که چاپ و نشر در کشورمان از دل نوآوری‌های ملی بیرون آمده باشد، یا اگر هم وارداتی است آنها را بو می‌کنیم، طوری که بتوان شیوه‌های اجرایی آن را در اقتصاد ایران پیاده کرد.

 

به ما بپیوندید: