مشاور امور راهبردی رئیس نمایشگاه کتاب تهران

بايد ميان ميل و نياز حقيقي مخاطبان كتاب، پل زد

1390/02/23-08:30

مشاور راهبردي رئيس نمايشگاه گفت: فعالان عرصه نشر تفاوت ميان اميال سطحي با نیاز حقیقی مخاطبان را تمیز دهند.

محمد حسنی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بيست و چهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هر ناشر به فراخور گرایش تخصصی خود باید یک نیاز سنجی درباره مخاطبان خود انجام دهد. البته گاهی بین نیاز حقیقی و میل آنی مخاطب تفاوت وجود دارد که ناشر باید به نیاز حقیقی او توجه داشته باشد.

وی افزود: ناشری که از حکمت و معرفت سرشار است باید میان میل ونیاز حقیقی مخاطب پل بزند و هدف خود را بر نیاز فطری و باطنی او قرار دهد. این وظیفه کسانی است که جنس فرهنگ و تاریخ و انقلاب این کشور را می‌شناسند.

حسنی در ادامه با اشاره به نمایشگاه بیست و چهارم خاطر نشان کرد: نمایشگاه امسال هم از لحاظ مخاطب و هم از لحاظ عرضه محصولات فرهنگی یک گام بلند و ملموس به جلو بود.

مشاور امور راهبردی رئیس نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: شعارارتقای معرفت ديني و بصیرت فرهنگی پرچم و نقشه راه است.فعالان عرصه فرهنگ می‌توانند اهداف سال جاری خودشان را با آن تطبیق دهند.

وي گفت: در چند سال اخیر كيفيت آثار فرهنگی مبتني بر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در کشور روبه افزایش گذاشته است. نکته قابل توجه نو به نو شدن آثار و فاصله گرفتن برخي بنگاه‌هاي انتشاراتي خوش‌ذوق و مولفان از روزمرگی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای همه فعالان حوزه نشر باشد.

 

به ما بپیوندید: