افزایش سرانه مطالعه با تبلیغات رسانه ای میسر است
1392/02/03-08:30
سید علی طاهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است: افزایش سرانه مطالعه در کشور، مستلزم نگاه ویژه به کتاب است و تبلیغات گسترده در رسانه ملی، به ویژه صداوسیما تاثیر بسزایی در این زمینه خواهد داشت.
طاهری در گفت وگو با ستاد خبری بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب، فضایی مناسب برای ایجاد انگیزه مطالعه بین تمام گروه های سنی و سلیقه های متفاوت است و از آنجا که به صورت بین المللی برگزارمی شود، فرصتی برای آشنایی بیشتر با دنیای امروز کتاب را فراهم می کند.
وی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی در سال های گذشته، اقدامات شایسته و اساسی برای توسعه مطالعه در کشور انجام داده که به نظر می رسد، به نقطه مطلوبی در افزایش نرخ مطالعه در کشور رسیده ایم.
نماینده مردم گرگان وآق قلا تاکید کرد: افزایش سرانه مطالعه در کشور، مستلزم عزم ملی همه نهادها از جمله صداوسیما، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها، وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، حوزه های علمیه و شورای فرهنگ عمومی است.
طاهری با بیان اینکه کیفیت نمایشگاه کتاب در هر سال، با رفع مشکلات گذشته به وضعیت مطلوب و استانداردهای جهانی نزدیک تر می شود گفت: برای گرایش مردم به مطالعه، باید شبکه ای برای تبلیغ کتاب درنظر گرفته شود و علاوه بر این باید از مناسبت های فرهنگی در تقویم رسمی برای افزایش کتابخوانی استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای هنری و تبلیغاتی، از جمله ایجاد مسابقات کتابخوانی در شبکه های مختلف تلویزیونی و ترویج فرهنگ مطالعه در سریال های تلویزیونی در ترویج فرهنگ مطالعه موثر خواهد بود.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 11 تا 21 اردیبهشت ماه 92 در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد شد.