ناشران دانشگاهی نیازمند تبلیغات رایگان هستند
1392/02/16-08:30
مدیرمسئول نشر دیباگران تهران گفت: مسوولان باید طرحی اجرا کنند که بر اساس آن تبلیغات ناشران دانشگاهی به صورت رایگان انجام شود.
حسین نوابخش در گفت و گو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: نمایشگاه کتاب تهران ویترین یک ساله تلاش ناشران و فرصتی مغتنم برای دانشجویان و اهالی علم است تا بتوانند ثمره فعالیت ناشران را در طول یک سال ارزیابی کنند.
وی ادامه داد: ناشران بیش از آنچه وجود دارد، نیازمند حمایت های رسانه ای و تبلیغی هستند و ضروری است این مساله به صورت بنیادی حل شده و امکانات فرهنگی بیشتری در اختیار آنها قرار بگیرد.
نوابخش با اعتقاد بر اینکه باید در حوزه نشر دانشگاهی نیازسنجی صورت بگیرد، گفت: هر صفحه از کتاب های ناشران دانشگاهی، تولیدی وعلمی است و ناشران دانشگاهی انتظار دارند این آثار به نحو شایسته تبلیغ و عرضه شود.
وی افزود: ما یک واحد نیازسنجی تشکیل داده ایم که برنامه های دانشگاه را مورد مطالعه قرار می دهد و براساس آن، منابع علمی را تشخیص و مولف را تشویق به نوشتن کتاب می کند.
مدیر نشر دیباگران تهران گفت: باید حمایت هایی که از حوزه ناشران دانشگاهی می شود، افزایش یابد تا بتوانیم مسایل و مشکلات نشر دانشگاهی را آسیب شناسی کنیم.
بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.