مدیر مسئول انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز:

حضور در نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارزیابی ناشران است

1401/02/24-14:28

نمایشگاه فیزیکی اثر بهتری نسبت به نمایشگاه مجازی خواهد داشت؛ چرا که مخاطب در بستر مجازی نمی‌تواند حس و حال دست گرفتن کتاب را تجربه کند
به گزارش ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی شفیعی سرارودی، مدیرمسئول انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز کتاب تهران با تأکید بر اینکه هنوز زود است که بخواهیم درباره اثربخش بودن این دوره از نمایشگاه آن هم بعد از وقفه دو ساله صحبت کنیم، گفت: در مجموع نمایشگاه فیزیکی اثر بهتری نسبت به نمایشگاه مجازی خواهد داشت؛ چرا که مخاطب در بستر مجازی نمی‌تواند حس و حال دست گرفتن کتاب را تجربه کند. همچنین با حضور در مصلی، با مجموعه کاملی از آثار رو به رو می‌شود در حالی که چنین ظرفیتی در نمایشگاه مجازی امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: امسال در بخش فیزیکی ۷۹ عنوان کتاب چاپ اولی را در این دوره از نمایشگاه عرضه کرده‌ایم، اما برای فروش در بستر مجازی حدود ۳۰۰ عنوان اثر را خواهیم داشت و خوشبختانه عرضه آنلاین و فیزیکی باعث می‌شود تا مخاطبانی که امکان حضور در مصلی را ندارند، دسترسی خرید به آثار را ایجاد و در مقابل بستر را برای دوستداران کتاب که خواهان قدم زدن در راهرو‌ها هستند هم فراهم کرده است.
مدیر مسئول انتشارات دانشگاه شهید چمران تصریح کرد: ‌قطعاً اینکه ناشران در یک بازه زمانی مشخص گرد هم جمع شوند، این امکان را به آن‌ها می‌دهند که نه تنها ارزیابی درستی از شرایط خود داشته باشند، بلکه متوجه شوند که دیگران در چه سطحی قرار داشته وباید چه برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها انجام دهند. همچنین می‌توان در جریان تولیدات بصری و محتوای دیگر ناشران هم قرار بگیریم.
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: