
حضور پررنگ و تعاملی «طاقچه» در نمایشگاه کتاب
1404/02/20-15:20
به گفته مدیر توسعه کسبوکار اپلیکیشن «طاقچه» به تشریح دامنه فعالیتهای این سامانه در سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران پرداخت
محمدرضا صمیمی، مدیر توسعه کسبوکار طاقچه، در گفتوگو با خبرنگار ستاد خبری سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، درخصوص رویکرد و برنامههای این کتابخانه الکترونیکی در نمایشگاه امسال گفت: در سالهای گذشته حضور طاقچه در نمایشگاه بیشتر نمادین بود و چندان تعاملی به حساب نمیآمد؛ اما امسال تصمیم گرفتیم حضوری پررنگتر و پویاتر داشته باشیم با هدف نزدیکتر شدن به مخاطبانی که اغلب ازطریق اپلیکیشن یا فضای مجازی با ما در ارتباط بودند. قصد داشتیم تجربهای ملموس و ارتباطی انسانیتر برای آنها رقم بزنیم.
وی درخصوص اقدامات انجامشده توضیح داد: تمرکز ما امسال بر ایجاد تعامل و درگیر کردن مخاطب بود. یکی از اقدامات جالبی که انجام دادیم، طراحی یک «دیوار اعترافات کتابخوانی» بود. بازدیدکنندگان میتوانند روی این دیوار یادداشتهایی درباره تجربههای شخصیشان با کتاب بنویسند و بچسبانند. این دیوار هم تعامل ایجاد میکند و هم فضایی برای ابراز احساسات به کتابها فراهم میکند.
مدیر توسعه کسبوکار طاقچه ادامه داد: امسال، دیواری با تصاویر نویسندگان مشهور طراحی کردیم که در کنار هر تصویر فضایی خالی برای نشستن در نظر گرفته شده است. بازدیدکننده میتواند در کنار تصویر نویسنده بنشیند و عکس یادگاری بگیرد. این اقدام باعث میشود افراد احساس نزدیکی بیشتری با نویسندگان محبوبشان داشته باشند.
صمیمی درخصوص معرفی سرویسها گفت: در این غرفه هم سرویسهای اصلی طاقچه را معرفی میکنیم، هم سرویسهای جدیدتر. برای نمونه، اخیراً «سرویس پیشنهاد کتاب» را راهاندازی کردهایم که براساس علایق کاربر، پیشنهادهای شخصیسازیشدهای ارائه میدهد. تلاش کردیم امکان تجربه این سرویسها را نیز در غرفه فراهم کنیم تا بازدیدکنندگان بتوانند با محصولات ما بهصورت عملی آشنا شوند.
وی درخصوص تخفیفهای امسال نمایشگاه گفت: طبیعتاً یکی از انتظارات بازدیدکنندگان از غرفهها در نمایشگاه، دریافت تخفیف یا هدیه است. ما هم به همین روال، امسال هدیه اشتراک یکماهه طاقچه بینهایت را به مراجعان اهدا میکنیم که در همان غرفه قابلدریافت است. علاوه بر آن، کمپین تخفیف ویژه نمایشگاه را هم راهاندازی کردهایم که شامل تا ۸۰درصد تخفیف روی اشتراکهای یکساله و تخفیفهای گسترده بر روی کتابها و سایر اشتراکهاست. این تخفیفها هم بهصورت حضوری در غرفه قابلاستفادهاند و هم ازطریق اسکن QR کدها بهصورت آنلاین.
مدیر توسعه کسبوکار این نرمافزار کتابخوانی در پایان تأکید کرد: هدف ما از این حضور، تنها فروش یا جذب کاربر جدید نبود. ما بهدنبال تعامل انسانی، ایجاد تجربه بهیادماندنی و تقویت جایگاه برند طاقچه در ذهن مخاطب بودیم. نمایشگاه کتاب فرصتی عالی است برای ملاقات با مخاطبانی که معمولاً از پشت صفحه گوشی با ما همراهاند و حالا میتوانیم بهصورت رودررو با آنها گفتوگو کنیم.
سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ با شعار «بخوانیم برای ایران» در محل مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است. همزمان با برگزاری بخش حضوری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴ تهران، بخش مجازی نمایشگاه نیز در سامانه book.icfi.ir امکان خرید غیرحضوری کتاب را برای علاقهمندان مهیا کرده است.