همزمان با حضور در نمایشگاه کتاب مطرح شد؛

تلاش «امیرکبیر» برای کسب جایگاه پیشین در بازار کودک و نوجوان

1404/02/26-19:23

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر گفت این انتشارات در نظر دارد با احیای بخش «کتاب‌های شکوفه»، جایگاه پیشین خود را در بازار ادبیات کودک و نوجوان به دست آورد.


مجدالدین معلمی، مدیرعامل انتشارات امیرکبیر، در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به سرمایه‌گذاری سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کودک و نوجوان، گفت: از گذشته، این حوزه برای سازمان تبلیغات بسیار جدی بوده و در چند سال اخیر، با رشد نشر مهرک و احیای دوباره نشر شکوفه، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در حال حاضر، کشف ذائقه‌ نوجوانان و ایجاد ارتباط با فضای کودکی یکی از دغدغه‌های ما بوده و هست. انتظار داریم سال آینده، بیشترین سرمایه‌گذاری مجموعه امیرکبیر نیز در حوزه‌ کودک و نوجوان باشد و بخش کتاب‌های شکوفه دوباره به‌عنوان پرچمدار این حوزه مطرح شود.


وی افزود: همان‌طور که در سال‌های گذشته نویسندگان بزرگ در امیرکبیر و شکوفه فعالیت داشتند، هدف ما این است که این اتفاق دوباره بیفتد. در دو سال گذشته، امیرکبیر تلاش کرده برخی کتاب‌های قدیمی خود را احیا کند و این نوید را می‌دهیم که شکوفه نیز در مسیر احیا قرار دارد و امیدواریم به دوران طلایی خود بازگردد. روی همین حساب تمام انرژی و تمرکز ما این است که بتوانیم نویسندگان برجسته را به همکاری با نشر شکوفه ترغیب کنیم و این برند را بار دیگر در حوزه کودک و نوجوان تثبیت کنیم.


مدیرعامل انتشارات امیرکبیر گفت: بسیاری از خانواده‌ها خواستار افزایش تعداد کتاب‌های ویژه نوجوانان هستند. در حال حاضر، تمرکز شکوفه بیشتر بر حوزه کودک بوده و کمتر به نوجوان پرداخته است، اما تصمیم داریم اولویت نوجوانان را در مجموعه شکوفه ارتقا دهیم و حتی ممکن است یک زیر برند جدید برای این بخش ایجاد کنیم. سال آینده، بخش نوجوان شکوفه به‌طور قابل‌توجهی تقویت خواهد شد و تمرکز بیشتری بر این گروه سنی خواهیم داشت. در حوزه کودک به اندازه‌ کافی کتاب داریم، اما باید تلاش بیشتری برای تقویت بخش نوجوان صورت بگیرد. 


معلمی در پایان درباره‌ رقابت با سایر ناشران کودک و نوجوان، تصریح گفت: هدف ما این است که شکوفه یکی از مهم‌ترین ناشران این حوزه باشد و برند آن در میان عموم مردم جا بیفتد. امیرکبیر این جایگاه را در ذهن مخاطبان کسب کرده و امیدواریم شکوفه نیز به چنین سطحی برسد. با تولیدات بیشتر و بازاریابی جدید، تلاش خواهیم کرد سال آینده جایگاه نشر شکوفه را تثبیت کنیم.


سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ با شعار «بخوانیم برای ایران» در محل مصلای امام خمینی(ره) ادامه خواهد یافت. هم‌زمان با برگزاری بخش حضوری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴ تهران، بخش مجازی نمایشگاه نیز در سامانه book.icfi.ir امکان خرید غیرحضوری کتاب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

به ما بپیوندید: