فاطمه آلیا:

نمایشگاه کتاب می‌تواند الگو رعایت شئونات اسلامی باشد

1393/02/10-21:14

نماینده مجلس شورای اسلامی، معتقد است نمایشگاه کتاب تهران با رعایت تمام شئونات اخلاقی و حجاب می‌تواند یک الگو برای ایران و سایر کشورها باشد.

«فاطمه آلیا» در گفت‌وگو با ستاداطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری، امسال باید 2 مقوله اقتصاد و فرهنگ و تأثیر آنها بر یکدیگر را مورد توجه قرار داد.

وی تأکید کرد: با توجه بیشتر به اقتصاد فرهنگ و اقتصادِ نشر، می‌توان سرمایه‌های لازم را برای نمایشگاه کتابی درخور نظام جمهوری اسلامی ایران، فرهیختگان و دانشگاهیان ایران اسلامی فراهم کرد.

آلیا تکریم مراجعان و فراهم کردن رفاه بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نمایشگاه را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: هر چند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی نشر کشور است، اما برای تعامل بیشتر دو حوزه اقتصاد و فرهنگ، باید از بخش خصوصی حمایت بیشتری کرد تا خروجی آن در نمایشگاه کتاب نمایان شود.

به گفته این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اگر بخش خصوصی با انگیزه وارد کار شود، می‌توان به آینده تعامل فرهنگ و اقتصاد امیدوار بود.

آلیا با اشاره به همکاری و مشارکت بخش خصوصی در امور اجرایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: اگر در این مشارکت، هر دو بخش خصوصی و دولتی رضایت کامل داشته باشد و عدالت و حمایت خوبی ببینند، می‌توانیم شاهد رشد نمایشگاه کتاب باشیم، در حالی که اگر ناشران خصوصی به نمایشگاه کتاب بیایند و با تبعیض روبرو شوند، میزان مشارکتشان در سال‌های آینده کاهش خواهد یافت.

وی افزود: اگر مردم ببینند در نمایشگاه کتاب، آثاری مغایر با اعتقاد فرهنگی، دینی و انقلابی عرضه می‌شود، قطعا در ارزیابی نمره قابل قبولی به این رویداد نمی‌دهند و از این رو، محتوای کتاب‌های ارائه‌ شده در نمایشگاه کتاب، چه داخلی و چه خارجی، اهمیت بسیاری دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، همچنین بر وضعیت ظاهری حاضران در نمایشگاه کتاب تهران و رعایت شئونات اسلامی تأکید کرد و گفت: نمایشگاه کتاب رویدادی فرهنگی است که زحمت بسیاری برای آن کشیده شده است و می‌تواند با توجه به حضور اقشار مختلف، فرهیختگان و مهمانان داخلی و خارجی یک الگو باشد.

آلیا تاکید کرد لازم است به غرفه‌داران و افراد حاضر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره اهمیت رعایت شئونات اسلامی، تذکرات لازم ارائه شود.

 

به ما بپیوندید: