معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه کتاب نیازمند مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است

2014-05-01 18:46

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک حرکت ملی در کشور ما و نیازمند مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است.

«حسین نوش‌آبادی» در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با تشکر از ستاد برگزاری این رویداد فرهنگی و همچنین معاونت امور فرهنگی، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک کار مهم و ملی است که همه باید در برپایی آن مشارکت داشته باشند، زیرا کتاب یک موضوع اساسی در فرهنگی کشور ماست و ما کتاب را یک مؤلفه برای رشد فرهنگ کشور می‌دانیم.

وی با بیان اینکه کتابخوانی یکی از شاخصه‌های رشد فرهنگی در هر جامعه است، گفت: اگر ما مردم را با کتاب و کتابخوانی مأنوس کنیم و مردم به مطالعه رغبت پیدا کنند، کتاب در سبد کالای خانوار جای می‌گیرد و می‌تواند کشور را سریع‌تر به رشد اقتصادی برساند.

نوش‌آبادی کتاب را موتور حرکت و خاستگاه پیشرفت یک کشور در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، رشد فرهنگی آغازگر و مقدمه رشد اقتصادی و یکی از مؤلفه‌های رشد فرهنگی نیز کتاب و کتابخوانی است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب را انتقال‌دهنده میراث بشری، نظرات و دیدگاه‌های مختلف اهالی فرهنگ توصیف و اظهار کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همه بخش‌ها که خود را در حوزه فرهنگ و پیشرفت فرهنگی ذی‌نفع می‌دانند، باید مشارکت داشته باشند و علاوه بر بسیج ادارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی این رویداد، باید سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی نیز در این رویداد حاضر شوند.

نوش‌آبادی با اظهار خرسندی از حضور پررنگ نویسندگان و صاحبان قلم و همچنین ناشران از طیف‌های مختلف از نظر کمی و کیفی در نمایشگاه کتاب بیست و هفتم، ادامه داد: این حضور پررنگ تحول مثبتی است و از سوی دیگر از امتیازات دیگر این دوره نمایشگاه کتاب می‌توان به تلاش برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های مختلف و همچنین تلاش برای حضور آن گروه از اهالی نشر که منع قانونی برای حضور ندارند، اشاره کرد.

وی سپس به صحبت‌های رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری نمایشگاه کتاب را جولانگاه فرهنگ نامیدند و در واقع این تعبیر به این معنی است که اگر فردی می‌خواهد جولانگاه فرهنگ ایران را ببیند، باید به نمایشگاه کتاب بیاید.

نوش‌آبادی با اظهار امیدواری برای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب مشابه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سایر استان‌ها، افزود: امیدواریم این اتفاق در نقاط مختلف سراسر کشور بیافتد تا مردم سراسر کشور بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعامل مجلس شورای اسلامی با مسئولان دولتی در برپایی رویدادهای فرهنگی اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه این تعامل میان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی به خوبی برقرار است و تعامل نمایندگان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مثبت و همراه با مشارکت در رفع مشکلات است.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک دلگرمی برای برگزارکنندگان این رویداد است و در ضمن می‌تواند سبب آشنایی ایشان را با تحولات فرهنگی کشور و پیشرفت‌های حوزه نشر فراهم کند.

به گفته نوش‌آبادی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه ضمن حضور و بازدید از بخش‌های مختلف بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه‌ای را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهند کرد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

Join Us: