در چهارمین روز بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مدیر پیشین پروژه باغ کتاب تهران از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

2014-05-03 16:33

مدیر پیشین پروژه باغ کتاب تهران صبح امروز شنبه 13 اردیبهشت ماه از این رویداد فرهنگی بازدید و با «سیدعباس صالحی» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، «علی‌اکبر اشعری» همچنین با «امیرمسعود شهرام‌نیا» قائم مقام، «محمدرضا وصفی» مدیر کمیته بین‌الملل و «محمدرضا برازش» مشاور رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه در امور چاپ و نشر به همراه «میثم نیلی» مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت‌وگو کرد.

اشعری با اشاره به برگزاری نشست های متعدد علمی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: به نظرم می توانستیم با توجه به نام گذاری امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در کنار همه نشست های علمی و تخصصی، سلسله نشست‌هایی میان نویسندگان و مسئولان درباره جهاد فرهنگی داشته باشیم تا اولاً به کمک این نشست ها، به صحبت های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و در گام بعدی، این مباحث به برنامه‌ریزی فرهنگی‌مان کمک کند.

صالحی نیز در این باره اظهار کرد: فضای نشست های تخصصی در این دوره نمایشگاه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته و یکی از اهداف مهم ما در برنامه های جنبی این رویداد، کاهش فاصله مرکز کشور با شهرهای دیگر است.

وی با بیان اینکه همه نخبگان در سراسر کشور با کتاب پیوند دارند، گفت: نمایشگاه کتاب بهترین مکان پیوند و تعامل نخبگانی است.

صالحی همچنین بر ضرورت تنوع در ارائه کتاب های نمایشگاه کتاب تأکید کرد و افزود: همان‌طور که مردم صدها نوع غذا نیاز دارند، در حوزه کتاب نیز تنوع لازم است تا نیاز مخاطبانی از طیف های مختلف برآورده شود و از این رو باید نمایشگاه کتاب سلیقه های مختلف را در نوع آثار و شکل عرضه دربربگیرد.

اشعری سپس به بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرداخت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

Join Us: