یحیی زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :

عده ای همه ساله در نمایشگاه کتاب دنبال حاشیه سازی هستند

1390/02/13-08:30

 

نماینده مردم یزد در مجلس، بر ضرورت ایجاد فضایی به کوشش مسئولان برگزار کننده نمایشگاه کتاب برای آشنایی و دسترسی بیشتر نخبگان و پژوهشگران با آثار علمی روزآمد تاکید کرد.
سیدجلال یحیی زاده، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بر لزوم ارتباط پژوهشگران و نخبه‌گان با نمایشگاه کتاب و تلاش در راستای ایجاد این ارتباط از سوی مسئولان برگزارکننده نمایشگاه کتاب تاکید کرد.
وی با بیان این مطلب افزود: باید اقداماتی در عرصه فعالیت نخبگان و پژوهشگران انجام شود تا آنان با آخرین دستاوردهای علمی مکتوب آشنا شوند و بتوانند دراین حوزه معلومات خود را افزایش دهند و مبانی علمی خود را دنبال کنند.
به گفته یحیی زاده، با فعالیت و اقدامات خاص می‌توان دسترسی نخبگان به منابع و متون روزآمد را تقویت کرد و گسترش داد تا عرصه‌ای برای حضور پژوهشگران و بهره‌برداری کامل آنان از کتاب و نمایشگاه کتاب فراهم شود.
این نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس، در ادامه این مطلب پیشنهاد کرد که نمایشگاه در ابعاد کوچکتر و به انحاء دیگر در استان‌های بزرگ کشورمان نیز برگزار شود و نمایشگاه بین‌المللی کتاب به استان تهران منحصر نشود.
وی همچنین به صبغه فرهنگی شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز اشاره کرد و گفت: می‌توان بخش‌هایی از این نمایشگاه را به صورت بین‌المللی در این استان‌ها برگزار کرد.
یحیی‌ زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مراکز برخی استان‌ها از جمله باغستان یزد، اظهار کرد: متاسفانه این نمایشگاه‌ ها جنبه بین‌امللی ندارند و اگر تلاش شود که به آنان جنبه جهانی ولو در سطح کوچک بخشیده شود، تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.
وی با اظهار امیدواری از این که چنین امکاناتی در استان‌ها فراهم شود، افزود: متاسفانه هر ساله عده ای در نمایشگاه کتاب به دنبال حاشیه سازی بودند، ولی موفق به این کار نشدند و این موضوع جای خرسندی دارد.
یحیی‌زاده از برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت متقدرانه در زمان و مکان مشخص یاد کرد و با اشاره به این که نمایندگان کمیسیون فرهنگی تصور نمی‌کردند نمایشگاه در زمان مقتضی برگزار شود، گفت: گزارش مسئولان برگزارکننده و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان داد که اقدامات در سطح مطلوب انجام می‌شود و نمایشگاه این دوره در سطح کیفی مطلوبی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به شمار فراوان بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب در بهار کتاب و ایام شهادت شهید مطهری را فرصت مناسبی دانست تا اهالی اندیشه آثار مورد نظر خود را تهیه کنند.

به ما بپیوندید: