دكتر احمدي نژاد در مراسم افتتاح نمايشگاه كتاب تهران:

اميدوارم روزي زبان همه سلاح ها به قلم تبدیل شود

1390/02/13-08:30

رييس‌جمهور برگزاري نمايشگاه كتاب را يك رويداد عظيم انساني دانست و گفت: اميدوارم روزي برسد كه همه سلاح‌ها به قلم تبديل شود و زبان همه سياستمداران عالم به جاي خودخواهي و غرور، زبان انديشه، علم و انسانيت باشد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر امروز سه‌شنبه در مراسم افتتاحيه بيست‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با قدرداني از كساني كه مقدمه برپايي اين نمايشگاه عظيم را فراهم كرده‌اند، اظهار داشت: اين نمايشگاه بايد هر سال پررونق‌تر و غني‌تر و با مشاركت هر چه بيشتر ناشران و اهالي انديشه برگزار شود.

رييس‌ جمهور با اشاره به استقبال گسترده اقشار مختلف مردم از نمايشگاه كتاب تهران و لزوم ايجاد امكانات و فضاي مناسب‌تر براي حضور همه ناشران و مؤلفان در اين نمايشگاه از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست فضايي را فراهم كند تا همه متقاضيان و داوطلبان بتوانند آثار و تأليفات خود را در نمايشگاه تهران ارايه كرده و در اين رويداد عظيم فرهنگي مشاركت كنند.

دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: امروز تهران و ايران پرچمدار انديشه و دعوت انسان‌ها به انديشيدن و حركت به سمت قله‌هاي كمال انساني است و از اين‌رو بيش از نمايشگاه‌هاي اقتصادي، نيازمند نمايشگاه كتاب هستيم.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود، با بيان اينكه انسان موجودي لايتناهي بوده و افق تعالي انسان نامحدود است، اظهار داشت: انسان بدون انديشه با ساير موجودات تفاوتي ندارد و انديشه‌اي زيباتر و برتر است كه سكويي براي پرش روح انسان به افق والاتر و متعالي‌تر باشد.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: انديشه‌اي حركت‌دهنده است كه مدام افق‌هاي بالاتر را در برابر انسان بگشايد.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه راه ماندگاري و اثرگذاري انديشه به ثبت رساندن و تعامل آن انديشه با ديگران است، خاطرنشان كرد: از اين‌رو نمايشگاه كتاب يك رويداد عظيم انساني است چرا كه بازار نامحدودي را در حوزه انديشه براي تعامل و تبادل افكار فراهم مي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد تبادل انديشه را رمز حركت تكاملي انسان توصيف كرد و افزود: از زيباترين صحنه‌هايي كه در عالم انساني خلق مي‌شود صحنه تبادل انديشه‌هاست.

رييس‌جمهور با بيان اينكه كتاب زيباترين ظرف ثبت و جاري كردن انديشه در دل و جان انسان‌هاست، خاطرنشان كرد: عظيم‌ترين ميراث فرهنگي بشر در طول تاريخ در لابلاي صفحات و ستون كتاب‌ها به وديعه گذاشته شده است.

دكتر احمدي‌نژاد اضافه كرد: به‌رغم رقباي جدي و پرجاذبه‌اي كه براي كتاب ايجاد شده است، همچنان كتاب در برقراري ارتباط با روح و انديشه و تبادل افكار حرف اول را مي‌زند.

رييس‌جمهور گفت: اي كاش روزي فرا برسد كه فصل مشترك انسان‌ها و صحنه تلاقي بشر فقط انديشه باشد و بي‌ترديد در چنين زماني همگان مي‌توانند طعم حقيقي انسان بودن را بچشند.

دكتر احمدي‌نژاد اضافه كرد: اي كاش به‌جاي نمايشگاه‌هاي گوناگون كه در خدمت تن انسان‌ها هستند، نمايشگاه‌هاي كتاب و عرصه‌هاي گفت‌وگو و انديشه گسترش مي‌يافت و اي كاش به جاي سالي 1200 ميليارد دلار هزينه دفاعي كشورها به‌خصوص توطئه‌گران و قدرت‌هاي ضد انساني، بخشي از آن مبلغ صرف ترويج انديشه، علم و فرهنگ مي‌شد.

رييس‌جمهور تصريح كرد: كساني كه مدعي برقراري صلح به وسيله جنگ هستند، بزرگ‌ترين دروغگويان تاريخ‌اند. بدون شك اگر بخشي از هزينه‌هاي لشكركشي و هجوم نظامي صرف ترويج انديشه و علم شود و جايي براي نزاع و درگيري در جهان باقي نخواهد ماند.

 

به ما بپیوندید: