رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد:

مهندسی محتوای کتاب های مترو و اتوبوس در سال 90

1390/02/21-08:30

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از مهندسی محتوایی کتاب های مترو و اتوبوس در سال جاری خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان، امیر خوراکیان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در سال جاری برنامه ریزی می شود تا علاوه بر اینکه هر یک از کتاب های مترو و اتوبوس به موضوعی خاص می پردازند، مجموع کتب نیز از منظر محتوایی سیر خاصی داشته باشند و به مجموعه ای از نیازهای مخاطبان پاسخ بدهند.
وی با اشاره به اعمال نگاه چند بعدی در جریان مهندسی محتوایی کتاب های اتوبوس و مترو افزود: تقویت محتوای این کتب و برگزاری نمایشگاه موقت کتاب در ایستگاه های مترو و مراکز دیگر از جمله برنامه هایی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی انجام خواهد داد.
خوراکیان تصریح کرد: تقویت فرهنگ مطالعه در حاشیه همه برنامه های سازمان مورد توجه خواهد بود. با توجه به اینکه کتابخوانی منحصر به یک فرهنگ خاص نیست، باید از هر الگویی که مناسب و موفق بوده برای توسعه این فرهنگ بهره برداری کنیم.
وی بر اهمیت توجه به انتخاب موضوعات و محتوای کتاب ها و قالب و نحوه ارائه آنها برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد و افزود: در غرفه نشر شهر دیده شد که اگر کتابی متناسب با نیاز مخاطب باشد، خریده و مطالعه می شود. همچنین کتاب های مترو و اتوبوس که مختصر است و در قالب پیام های کوتاه محتوا را ارائه می کنند نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: ما در عین حال که به کتاب های اصلی و مرجع برای اهل مطالعه نیاز داریم، لازم است که برای عموم جامعه، متناسب با نیاز و وقت و شرایطی که در آن قرار می گیرند هم محصولاتی را تولید کنیم. 
وی در ارتباط با برگزاری فرهنگسرای موقت کتاب در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در این فرهنگسرا تلاش شده تا در قالب های هنری متنوع، فرهنگ مطالعه در میان گروه های سنی و اقشار مختلف جامعه ترویج شود.

به ما بپیوندید: