عبد المجید نجفي:

«جهاد فرهنگی» باید در طول سال استمرار داشته باشد

1391/02/14-08:30

یک نویسنده معتقد است فعالیت‌های فرهنگی باید در طول سال با سعی و تلاش زیاد جریان داشته باشد و ما در نهایت نتیجه نهایی آن را در رویدادی چون نمایشگاه کتاب ببینم.

عبدالمجید نجفی نویسنده در گفت‌وگو با ستاد اطلاع رسانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، استمرار نمایشگاه را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در طول 25 سال گذشته با تمام فراز و فرودهایی که پیش رو داشته و با وجود تمام نقطه ضعف‌هایی چون محل برگزاری، چیدمان غرفه‌ها، ترافیک و... به کار خود ادامه داد و نفس این استمرار و پابرجایی ستودنی است.

وی ضمن مثبت خواندن پیام این دوره از نمایشگاه با عنوان «ربع قرن جهاد فرهنگی» افزود: البته نباید تصور کنیم پس از 25 سال به سقف ایده‌آل و چشم‌اندازهای خود رسیده‌ایم و همه فعالیت‌های فرهنگی‌مان در نمایشگاه کتاب خلاصه شود.

به اعتقاد این نویسنده فعالیت‌های فرهنگی باید در طول یک سال با سعی و تلاش زیاد جریان داشته باشد و ما در نهایت نتیجه نهایی آن را در رویدادی چون نمایشگاه کتاب ببینم.

نویسنده «دختری به نام پریا» در این باره توضیح داد: به نظر من استمرار این «جهاد فرهنگی» در طول یک سال بهتر است تا این که در طول 10 روز ناشران غرفه‌هایی اجاره کنند و صرفا به دنبال فعالیت‌های اقتصادی باشند. البته اقتصاد مساله مهمی در چرخه فرهنگ است اما فعالیت اقتصادی صرف، چندان موثر نیست.

عبدالمجید نجفی در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب‌های «مهتاج» و «هدف؛ بامداد مقابل» را از سوی نشر قطره و «پسر کوهستان» را از سوی منادی تربیت عرضه می‌کند. همچنین تجدید چاپ «سمفونی سیب‌زمینی‌ها» و «گمشدگان جنگل آیسولان» از این نویسنده عرضه خواهد شد.

به ما بپیوندید: