محمدعلي گوديني:

جایگاه دائمی نمایشگاه کتاب باید معرف فرهنگ ایرانی اسلامی باشد

1391/02/14-08:30

ک نویسنده با تاکید بر ضرورت تاسیس یک محل دائمی برای نمایشگاه کتاب گفت: این جایگاه باید در کنار تمام امکانات رفاهی، معرف فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

محمدعلی گودینی نویسنده تقدیر شده جایزه جلال آل احمد در گفت‌وگو با ستاد اطلاع رسانی بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به 25 ساله شدن این رویداد فرهنگی گفت: متاسفانه با وجود تمام مزایا و ویژگی‌های مثبت نمایشگاه، این اتفاق بزرگ بعد از 25 سال بدون خانه است.

وی افزود: البته تنها مشکل بی‌خانمانی مربوط به نمایشگاه کتاب نیست و نمایشگاه‌های فرهنگی چون نمایشگاه قرآن، کتاب دفاع مقدس و ... نیز با چنین مشکلی روبه‌رو هستند.به گفته این نویسنده اگر به ربع قرن جهاد فرهنگی معتقد هستیم، باید هزینه چند میلیاردی بکنیم و جایگاهی درخور نمایشگاه کتاب تعبیه کنیم. نویسنده «تالار پذیرایی پایتخت» ادامه داد: جایگاه نمایشگاه کتاب جدا از امکانات رفاهی و در نظر گرفتن تمام ویژگی‌های لازم، باید نشانه‌هایی از هنر ایرانی-اسلامی داشته باشد و بتوان آن را نمادی از فرهنگ ایران اسلامی دانست. وی در پایان تاکید کرد: اگر برای نمایشگاه پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی» را در نظر گرفته‌ایم، باید از همین پیام در پی افزایش سرانه مطالعه و ارتقای سطح فرهنگ باشیم.

محمدعلی گودینی امسال در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با چاپ سوم کتاب «تالار پذیرایی پایتخت»، چاپ دوم «آسمان پرستاره»، رمان «سرباز وطن»، «ترکش های دوقلو» و «آواز گلدره» حضور دارد.

به ما بپیوندید: