مجيد راستي:

نويسندگي به عنوان يك حرفه به رسميت شناخته شود

1391/02/16-08:30

اين نويسنده كودك و نوجوان گفت: اگر نويسندگي در كشور به رسميت شناخته شده و به عنوان يك شغل تلقي شود نويسندگان به ويژه در حوزه كودك و نوجوان با دلگرمي آثار خلاقانه‌اي را به ادبيات كودك كشور ارايه مي‌دهند.

مجيد راستي، نويسنده كودك‌ونوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع رساني بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران ضمن ابراز رضايتمندي از بخش كودك و نوجوان اظهار كرد: برگزاري هر ساله بخش كودك و نوجوان در نمايشگاه كتاب نوعي هويت بخشي به فعاليت‌هاي صورت گرفته در حوزه كودك و نوجوان است، اما اشكال عمده اين نوع فعاليت‌ها اين است كه به صورت ثابت شكل نمي‌گيرد در حالي كه براي پختگي و بروز و رشد خلاقيت‌ها نيازمند زمان بيشتر و برگزاري چنين نمايشگاه‌هاي در طول سال هستيم.

اين نويسنده كودك و نوجوان ادامه داد: بازار فروش 10 روزه كتاب در نمايشگاه بايد بيشتر به دست‌اندكاران، توزيع‌كنندگان، توليدكنندگان و پديدآورندگان عرصه فرهنگ بها داده شود و مردم هم در كنار تعامل با آنان كتاب خوان شوند.

راستي با تاكيد به اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد از نويسندگان حمايت فرهنگي كند، گفت: افزايش تيراژ كتاب و توزيع آثار نويسندگان حوزه كتاب‌هاي كودك در تمام كتابخانه‌هاي سراسر كشور و مدارس، برقراري تعادل ميان توليد كتاب با جمعيت كودك و نوجوان در كشور، رفع موانع تاليف و چاپ كتاب، از جمله حمايت‌هايي است كه مسئولان فرهنگي كشور مي‌توانند براي رشد و شكوفايي ادبيات كودك انجام دهند.

اين نويسنده كودك و نوجوان خاطرنشان كرد: شايد 20 هزار پزشك خوب در كشور داشته باشيم اما در حال حاضر تعداد نويسندگان در حوزه كودك اندك است.

وي خاطرنشان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان ريشه اصلي درخت فرهنگي كشور تاكنون اقدامات فراواني را براي كمك به ناشران و نويسندگان انجام داده است با اين وجود بهتر است براي نويسندگان امكانات و امتيازاتي در راستاي افزايش تيراژ و توزيع كتاب و كتاب خواني در مناطق محروم كشور در نظر گرفته شود تا هر ناشر بتواند در شهرهاي كوچك و بزرگ كشور يك فروشگاه كوچك مانند زنجيره‌اي فرهنگي ايجاد كنند.

به ما بپیوندید: