علی اکبر ولایتی:

نمایشگاه کتاب روند رو به رشدی را در پیش گرفته است

1391/02/16-08:30

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی بیست و پنج سال فعالیت خود روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تاکید بر بهبود روند برگزاری نمایشگاه بعد از گذشت ربع‌قرن فعالیت، بیان کرد: در طول دوره های مختلف برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از هر نظر شاهد بالندگی و ترقی بوده ایم.

وی افزود: این رشد در تعداد عناوین عنوان شده که هر ساله افزایش می ‌یابد قابل مشاهده است از سوی دیگر تنوع موضوعی نیز باعث افزایش سطح کیفی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شده است.

ولایتی همچنین درباره نحوه حضور ناشران خارجی در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، توضیح داد: خوشبختانه امسال از لحاظ میزان استقبال ناشران خارجی پیشرفت کرده ایم اما هنوز با معیارهای ایده آل فاصله داریم که این امر نیز با گذشت زمان ارتقاء می یابد.

وی ادامه داد: به طور کلی می توان گفت برگزاری نمایشگاه های ایده آل در سطح بین الملل نیاز به زمان و تلاش بسیار دارد و اینگونه نیست که بتوانیم در یک زمان کوتاه روند طولانی را طی کنیم البته مسئولان باید با در نظر گرفتن یک زمان منطقی سرعت و پیشرفت خود را برای رسیدن به این شرایط ایده آل فراهم کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پایان به استقبال در خور توجه ناشران بخش داخلی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب اشاره کرد و متذکر شد: امیدواریم هر سال شاهد چنین رشدی در نمایشگاه کتاب تهران باشیم.

به ما بپیوندید: