معاون پارلماني دانشگاه آزاد اسلامي:

كتابخانه شبانه روزي تاسيس شود

1391/02/21-08:30

كريم زارع ضمن بازديد از بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، پيشنهاد داد در كشور كتاب فروشي و كتابخانه شبانه روزي تاسيس شود.

كريم زارع، معاون پارلماني دانشگاه آزاد اسلامي و استاددانشگاه شهيد بهشتي، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع رساني بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران اظهار كرد: اهميت كتاب برای همه افراد مشخص است. آمار و اطلاعات به دست آمده نشان می دهد؛ اين دوره از نمایشگاه کتاب تهران نسبت به سال‌هاي گذشته رشد كمي و كيفي داشته است، با اين وجود بايد براي ارتقاء فرهنگ مطالعه و كتابخواني تلاش های بیشتری صورت گيرد.

وي افزود: مطالعه و علم و دانش در دين ما مورد توجه است. همان طور كه مي‌دانيم نخستين آيه‌اي كه به پيامبر(ص) نازل شد، دعوت به خواندن بود و ما با توجه به همين مساله بايد هرچه بیشتر به كتابخواني توجه كنيم.

اين استاد دانشگاه با اشاره به رشد تعداد دانشجويان، پژوهشگران و نشر كتاب پس از انقلاب گفت: همان طور كه در جامعه داروخانه شبانه روزي داريم بايد كتاب فروشي يا كتابخانه شبانه روزي نيز داشته باشيم و روي جوانان و رشد فرهنگي‌شان سرمايه‌گذاري كنيم.

وي در اين باره افزود: امسال با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري سال توليد، حمايت از كار و سرمايه ايراني است و چه توليدي بالاتر از توليدات علمي جوانان كشور و چه سرمايه‌اي باارزش تر از مغز ايراني است؟ بنابراین با توجه به اهميت سرمايه ايراني ما بايد براي رشد فرهنگ سرمايه گذاري كنيم.

معاون پارلماني دانشگاه آزاد اسلامي در پايان ضمن تشكر از مسئولان بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، اظهار اميدواري كرد: اين رويداد فرهنگی هر دوره با رشد قابل توجهی مواجه باشد.

 

به ما بپیوندید: