با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت دفاع؛

«نقشه‌هاي چالشي خليج‌فارس» در نمايشگاه كتاب ارائه مي‌شود

1391/02/21-08:30

اطلس خليج‌فارس كه حاوي نقشه‌هاي چالشي از اين خليج است به منظور رفع برخي شبهات و آشنايي مردم با آنها، در نمايشگاه كتاب به نمايش گذاشته شده است.

 

به گزارش ستاد اطلاع‌رساني بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، اطلس «خليج‌فارس در آيينه اسناد» در روز ملي خليج‌فارس با حضور رئيس جمهور، وزراي كشور، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه جلسه هيات دولت در نهاد رياست جمهوري رونمايي شد. در همين جلسه با دستور رييس جمهور مقرر شد نقشه‌هاي منحصر به فرد اين اطلس در غرفه وزارت دفاع در سالن بين‌الملل نمايشگاه كتاب تهران به معرض ديد عموم گذاشته شود.

اين اطلس شامل همه اسنادي می شود كه در سازمان جغرافيايي كشور موجود است و ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد. نخستین نقشه علمي دنيا كه منصوب به بطلميوس است نيز در اين اطلس قرار دارد و در آن خليج‌فارس با عنوان «سينوس پرسيكوس» ناميده شده، همچنين نقشه‌هاي موجود در اين اطلس تا دهه 1990 ميلادي جمع‌آوري شده است.

غرفه وزارت دفاع «اطلس خليج‌فارس» را در نمايشگاه كتاب عرضه مي‌كند. اين غرفه همچنين 20 نقشه چالشي كه به نوعي اعراب در مورد آن صحبت مي‌كنند را به معرض نمايش گذارده تا به شبهات موجود در اين زمينه

به ما بپیوندید: