حدادعادل:

«سالن ياس» و «بيداري اسلامي» ابتكاری نوین در نمايشگاه كتاب است

1391/02/22-08:30

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايشگاه كتاب امسال بسيار موفق عمل كرده است، به ويژه برپايي سالن ياس، ربع قرن و بيداري اسلامي از جمله مسئولان بيست و پنجمين دوره این نمايشگاه به شمار مي‌آيد.

غلامعلي حدادعادل در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رساني بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، با اشاره به برپايي سالن‌هاي ويژه‌اي مانند ياس و بيداري اسلامي متذكر شد: مزين كردن نام سالن‌ها به اسامي شهدا از سوي مسئولان برگزار كننده اين رويداد فرهنگي احترامي است كه ما براي خود قائل هستيم، زيرا شهدا عزت و افتخار كشور هستند.

وي همچنين به سخنان مقام معظم رهبری در زمان بازدید از این رویداد فرهنگی اشاره كرد و ادامه داد: متاسفانه واردات بخش عمده ای از‌ کاغذهای مورد نیاز برای چاپ آثار از کشورهای خارجی و گران شدن قیمت ارز باعث شده است تا به تناسب آن قيمت كتاب نيز افزايش يابد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: از اين رو بنا به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب مي‌توان با توسعه كارخانه‌هاي كاغذسازي داخلي، تاثيرات گران شدن ارز را در كشور كنترل كرد.

حدادعادل، ارائه كاغذ با نرخ دولتي را يكي ديگر از راهكارهاي مهم براي حمايت از ناشران ذکر کرد و گفت: كاغذ براي اهالي فرهنگ و عالمان علم مانند بنزين براي جامعه است و گراني چنين كالاي اساسي در جامعه فرهنگي، تورم در زمينه نشر و كتاب را به دنبال دارد.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد تا سياست‌هاي فرهنگي كشور در راستاي گسترش كتابخانه‌هاي عمومي، توزيع بن كتاب در بين دانشجويان باعث شود تا تاثيرات گراني كاغذ بر قيمت كتاب‌ها نمود كمتري داشته باشد.

به ما بپیوندید: