عرضه «شاهكارهاي هنري آستان قدس رضوي» در نمايشگاه كتاب تهران

1391/02/22-08:30

«شاهكارهاي هنري آستان قدس رضوي» عنوان جديدترين كتاب منتشر شده آستان قدس رضوي است كه در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، به علاقه‌مندان عرضه شده است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رساني بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، شاهكار‌هاي هنري آستان قدس رضوي شامل 117 قطعه نفيس خط نستعليق از دوره تيموري تا دوره قاجار است كه تمامي اين آثار فقط در موزه آستان قدس رضوي در معرض ديد عموم قرار دارد.

موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي در راستاي معرفی و اشاعه اين ميراث عظيم فرهنگي هنري، كتاب شاهكارهاي هنري آستان قدس را كه جزء نفيس‌ترين آثار مكتوب و هنري است در 25 برگ گلاسه براي علاقه‌مندان و دانشجويان رشته‌هاي مختلف هنر به ويژه خوشنويسي منتشر كرده است.

كتاب «شاهكارهاي هنري آستان قدس رضوي» (منتخب قطعات نستعليق) مشتمل بر 117 قطعه خوشنويسي است كه به همراه زندگينامه خوشنويسان و مقالاتي درباره نقش ايرانيان در انتقال، آموزش و گسترش نستعليق در شبه قاره هند و حكايت خوشنويسي در قرن سيزدهم به قلم اساتیدی مانند؛ آيدين آغداشلو، مسعود عرفانيان و سيدمحمد مجتبي حسيني به شكلي فاخر و در 262 صفحه به زيور طبع آراسته شده است.

به ما بپیوندید: