معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

نمايشگاه كتاب نشانه وقوع انقلاب در فرهنگ ايران است

1391/02/22-08:30

جواد شمقدري گفت: فعاليت هاي فرهنگي جمهوري اسلامي هم سن خود انقلاب است زيرا پس از وقوع انقلاب اسلامي، انقلابي در فرهنگ کشور روي داد كه نمايشگاه كتاب بازتاب بيروني اين انقلاب است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رساني بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، جواد شمقدري، معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره نقش نمايشگاه كتاب در پيشرفت فرهنگي كشور در سال هاي پس از انقلاب اظهار کرد: حق همين بودكه انقلابي با ماهيت فرهنگي در تمام عرصه‌هاي فرهنگي شاهد رشد باشد.كتاب به عنوان مادر همه هنرها در چنین انقلابی از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي همچنين درباره لزوم اهميت به كتاب و كتابخواني در حوزه سينما گفت: در این حوزه نيز اگر ما به دنبال راه نجاتي هستيم و مي‌خواهيم دوره درخشاني را در سينماي كشور تجربه كنيم بايد به حوزه كتاب و نويسندگي بيشتر بها دهيم، زیرا پايه سينما قصه است و قصه در ادبيات و رمان تجلي پيدا مي كند.

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: گذشت 25 سال از برگزاري نمايشگاه كتاب نشان مي دهد كه جامعه ايراني در سال هاي پس از انقلاب بيش از هر زمان ديگر در تاريخ معاصر ايران به مقوله فرهنگ اهميت داده است.

وي همچنين با اشاره به ايجاد غرفه بيداري اسلامي در نمايشگاه كتاب درباره اين موضوع اظهار كرد: اگر نمايشگاه بتواند در كنار تقسيم‌بندي ناشران به شكل الفبايي، تقسيم‌بندي موضوعي را نيز رعايت كند، اين امكان براي بازدیدکنندگان به وجود مي‌آيد كه به راحتي آثاري كه نياز دارند را پيدا كنند.

 

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بخش بيداري اسلامي يكي از ابتكارات خوب نمايشگاه بیست و پنجم است.

شمقدری افزود: بيداري اسلامي بزرگ‌ترين اتفاق سال گذشته در منطقه است و همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند بايد بيش از هر حوزه‌اي در امور فرهنگي به آن توجه شود. توجه به اين مقوله در برنامه هاي كلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه سينما گرفته تا ادبيات و كتاب وجود دارد و اميدواريم به زودي شاهد توليد آثاري در اين باره در بخش سينما نيز باشيم.

 

به ما بپیوندید: