نمایشگاه کتاب تهران میزبان میهمانی ویژه/ سالن ویژه پنجاهمین سالگرد ۱۵ خرداد ۴۲

1391/10/11-08:30

رییس بیست وششمین نمایشگاه کتاب تهران از برپایی بخش ویژه در این نمایشگاه به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد 1342 خبر داد و گفت: نمایشگاه بیست و ششم کتاب میزبان یک میهمان ویژه خواهد بود.

علی اسماعیلی رییس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره جلسه نخست شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب که صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی کتاب طبق دستور کار قبلی که تهیه شده بود، نقطه نظرات همه اعضای شورا اخذ شد، از جمله مصوبات می توان به زمان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مکان، زمان افتتاحیه و اختتامیه است.
وی ادامه داد: نکته دوم تولید ظرفیت برای جهان اسلام است، چون سال گذشته بحث بیداری اسلامی را در نمایشگاه کتاب داشتیم، قرار شد برای آن طی یک نقشه راه، بخش ویژه نمایشگاهی مجزا تدارک ببینیم.
                                                                                      نمایشگاه کتاب تهران میزبان مهیمانی ویژه می شود
رئیس نمایشگاه کتاب گفت: یکی دیگر از پیشنهاداتی که مطرح شد موضوع «میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران» بود که برای اولین بار مطرح شده، لذا قرار شد بصورت جدی روی این موضوع کار کنیم.
به گفته رییس بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سال 92 برای اولین بار میهمان ویژه ای را در نمایشگاه کتاب تهران خواهیم داشت، قرار شد برنامه های بخش بین الملل بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد و برنامه ریزی خوبی برای حضور جدی ناشران صورت گیرد تا دغدغه ها و بدهی سال گذشته پرداخت شود.
                                                                         بخش رسانه ای نمایشگاه فعال می شود/ تصویب آئین نامه ضوابط ثبت نام و حضور ناشران داخلی
وی بیان کرد: فعال کردن بخش رسانه ای بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود. البته در جلسه امروز آئین نامه ضوابط ثبت نام و حضور ناشران داخلی هم در نمایشگاه، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
رییس بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: کارگروهی تشکیل شد تا فرمایشات رهبر انقلاب که در نمایشگاه بیست و پنجم مطرح شد پیگیری کرده و آنها را در نمایشگاه بیست و ششم عملیاتی کند.
                                                                               موضوعات بدیع نمایشگاه کتاب/ بخش ویژه پنجاهمین سالگرد 15 خرداد 1342
اسماعیلی در پاسخ به اینکه نکات متمایز نمایشگاه بیست و پنجم و بیست و ششم چیست، افزود: موضوع میهمان ویژه و تنوعی که در بخش بین الملل و ناشران خارجی خواهیم داشت، توجه جدی به مسایل امنیتی، سیاسی و فرهنگی، توجه جدی به ارزیابی محتوایی نمایشگاه و... از مواردی است که برای نخستین بار مورد تاکید قرار گرفته است؛ باید نگاه پویایی محور را دنبال کنیم.
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب امسال همزمان با پنجاهمین سالگرد 15 خرداد 1342 است، برای این مهم در نمایشگاه کتاب بخش ویژه ای در نظر گرفته خواهد شد؛ سالن «یاس» هم کماکان با تغییرات محتوایی، ارتقاء کیفیت و ارائه کارنامه نشر استمرار خواهد داشت.
                                                                                  انتخاب میهمان ویژه نمایشگاه کتاب در جلسات آتی شورای سیاستگذاری
وی در پاسخ به اینکه پیشنهادی برای کشور میهمان ارائه شده یا خیر، اضافه کرد: قرار شد در جلسه آتی شورای سیاستگذاری پیرامون این مهم تصمیم گیری شود.
 

به ما بپیوندید: