محمد عظیمی، قائم‌ مقام بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه رویکرد اصلی نمایشگاهی، فروشگاهی و فعالیت‌های فرهنگی را دنبال خواهد کرد

1391/11/04-08:30

قائم‌ مقام بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حاشیه بازدید از مصلای امام خمینی(ره)، محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران که (یکشنبه، یکم بهمن) انجام شد، گفت: تلاش خواهیم کرد در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، نویسندگان و ناشران ایرانی با نویسندگان و ناشران خارجی تعامل داشته باشند تا زمینه‌ ترجمه معکوس آثار فراهم شود.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی اسماعیلی، رییس شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر (یکشنبه، یکم بهمن) به همراه اعضای این شورا و همچنین مشاوران، معاونان و مدیران کمیته‌های این دوره از نمایشگاه از مصلای امام خمینی(ره)، محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران دیدن کردند.

محمد عظیمی در حاشیه این بازدید با بیان این مطلب که باید دستاوردهای فاخر فرهنگی و ادبی را در نمایشگاه کتاب تهران ارایه کنیم، اظهار کرد: بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه رویکرد اصلی نمایشگاهی، فروشگاهی و فعالیت‌های فرهنگی را دنبال خواهد کرد، به این معنا که بازدیدکنندگان در بدو ورود به نمایشگاه، ابتدا با تازه‌های نشر آشنا می‌شوند و سپس با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده‌اند به تهیه و خرید کتاب مورد نظر خود می‌پردازند. همچنین در نمایشگاه کتاب همزمان با ارایه کتاب‌ها، فعالیت‌های فرهنگی متعددی مانند انوع نشست‌ها با محوریت نشر برگزار خواهند شد.

وی درباره اهداف سمت قائم‌ مقامی برای بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بسیار سنگین و وسیع است. بی‌تردید یک نفر نمی‌تواند همه مسایل آن را هدایت و نظارت کند. بنابراین، نظر علی اسماعیلی، رییس بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر این بود تا برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های مربوط به نمایشگاه کتاب تهران در شرایط ویژه و ضروری، جانشینی برای خود انتخاب کنند. بر این اساس به عنوان قائم مقام بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی شدم. در این راستا انجام امور مربوط به نمایشگاه کتاب تهران میان من و رییس نمایشگاه کتاب تهران تقسیم می‌شوند.

قائم‌ مقام بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این‌که در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فضاهای نمایشگاهی را بر فضاهای فروشگاهی ترجیح خواهیم داد، افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران تعداد قابل توجهی از ناشران داخلی و خارجی دعوت می‌شوند. همچنین در این دوره، فضای مطمئن و مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم خواهیم کرد تا بتوانند با طیب‌خاطر از نمایشگاه کتاب تهران دیدن کنند.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان این‌که در نظر داریم تا در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه نشر و کتاب را عملیاتی کنیم، بیان کرد: در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه‌ای با عنوان «سبک زندگی» راه‌اندازی خواهیم کرد تا علاوه بر عرضه کتاب‌های مربوط به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه نیز در طول برپایی نمایشگاه کتاب تهران به گفتمان و سخنرانی درباره فهم و عملیاتی کردن سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی بپردازند.

عظیمی در ادامه سخنانش گفت: موضوع‌های بیداری اسلامی، پنجاهمین سالگرد قیام پانزده خرداد و پیامبر اکرم(ص) کماکان در نمایشگاه‌های کتاب مختلف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران موضوعیت دارند. این موضوع‌ها در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه ویژه‌ای را به خود اختصاص خواهند داد.

وی افزود: در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه‌ای ویژه دستاوردهای فرهنگی، هنری و ادبی این دوره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهیم داد.

قائم‌ مقام بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پایان گفت: عمده ناشران حوزه‌های مختلف مانند ناشران عمومی، دین، دفاع مقدس، ادبیات، شعر، رمان، دانشگاهی، آموزشی و همچنین کودک و نوجوان بر اساس سال‌های گذشته در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نیز حضور خواهند داشت.

بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 11 تا 21 ارديبهشت‌ماه سال 1392 در مصلای امام خميني (ره ) برگزار مي‌شود.

به ما بپیوندید: