رئیس انجمن نویسندگان گرجستان:

آشنایی با ادبیات ایران، افتخار شاعران گرجستانی است

1392/02/13-08:30

رئیس انجمن نویسندگان گرجستان گفت: شاعران گرجی به ویژه شاعران کلاسیک همواره افتخار می‌کنند که با شعر و ادبیات ایرانی آشنا هستند.

ماغوالا گوناشویلی، که در راس یک هیات فرهنگی از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید می‌کرد در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه، با بیان این مطلب افزود:  بسیاری از مشاهیر فرهنگ و ادبیات گرجستان به ویژه شوتا روستاویلی همواره به بزرگی فرهنگ ایران در آثار خود اشاره کرده‌ و از شاهنامه فردوسی به عنوان یک گنج نام برده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد عنوان کتاب و شمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران او را شگفت‌زده کرده است، افزود: از غرفه‌هایی که شاهکارهای شعر و ادبیات فارسی را به نمایش گذاشته‌اند دیدن کردم و تنوع کتاب‌ها مرا به وجد آورد.

رئیس انجمن نویسندگان گرجستان گفت: آرزو می‌کنم در دوره‌های بعدی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم حضور داشته باشم و از سوی دیگر امیدوارم کتاب‌های شعر و ادبیات گرجستان نیز در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران بیشتر به نمایش گذاشته شده و بیشتر دیده شوند.

گوناشویلی با اشاره به روابط عمیق فرهنگی ایران و گرجستان از قرن‌ها پیش، گفت:  متاسفانه در ادبیات معاصر جهان جایگاه شعر و نظم بسیار محدود شده اما این جای خوشبختی دارد که در ایران و گرجستان هنوز نظم و شعر جایگاهی درخور و قابل افتخار دارند.

وی تصریح کرد:  ایران بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کردم بزرگ و قابل احترام است، می‌توانم بگویم هزار برابر بیش از آن چیزی است که در ذهن من بود، پس سفر به ایران و دیدار با اهالی فرهنگ و ادبیات آن برای من یک افتخار فراموش نشدنی خواهد بود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

 

 

به ما بپیوندید: