وزیر ارشاد از بخش های مختلف سالن یاس نمایشگاه کتاب دیدار کرد

1392/02/13-08:30

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش از بخش های مختلف سالن یاس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیدار کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسینی در این دیدار، سالن یاس را کارنامه اجمالی از نشر ایران در سال 1391 دانست و اظهار کرد: در این سالن گزیده ای از آثار و کتاب های منتشر شده در سال 1391 ارایه شده  و سعی شده است در انتخاب و عرضه این آثار در نمایشگاه کتاب تنوع موضوعات و عناوین در نظر گرفته شود.

 وی ادامه داد: بازدیدکنندگان با مراجعه به این سالن می توانند با نگاهی اجمالی وضعیت نشر ایران در سال گذشته را ارزیابی کنند و با آثار منتشر شده در حوزه های مختلف آشنا شوند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار از سالن یاس را برای محققان، اندیشمندان، متخصان و مدیران جامعه مفید و کاربردی دانست و گفت: تجربه سال های گذشته نشان داده است که کتاب های ارایه شده در این سالن مورد توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران قرار می گیرند.

 حسینی ادامه داد: با ارزیابی این گونه کتاب ها می توانیم نشر کشور را بسنجیم و متوجه کمبودهای این حوزه شویم تا در راستای رفع آن ها گام برداریم.

 این مقام مسوول در پاسخ به خبرنگاری که به ارایه کتابی با سال چاپ قدیمی معترض بود، گفت: در نمایشگاه کتاب تهران کمیته ای راه اندازی شده است که بر محتوا و سال انتشار کتاب ها نظارت می کند اگر کتابی خلاف قوانین و آیین نامه بیست و ششمین نمایشگاه بین الملی کتاب تهران عرضه شده باشد، تخلف محسوب می شود و این کمیته به این موارد رسیدگی خواهد کرد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که جویای علت استقبال کم بازدیدکنندگان از بخش بازار جهانی نمایشگاه کتاب تهران بود، گفت: در نمایشگاه کتاب تهران بخش های ویژه ای برپا شده است که به دلیل این که مختص مخاطبان خاص مانند نخبگان، نویسندگان و ناشران و افرادی که خواهان ترجمه آثارشان هستند، است از تجمع بازدیدکنندگان نسبت به سایر بخش های نمایشگاه کتاب تهران برخوردار نیستند اما این استقبال به کم ظاهری به معنای ضعف آثار و فعالیت های این بخش ها محسوب نمی شود.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از میزان توسعه سالن یاس نمایشگاه کتاب تهران نسبت به سال گذشته پرسید، گفت: امسال سالن یاس در مقایسه با سال گذشته تعداد بیشتری از آثار را در خود جای داده و حتی بخش خصوصی نیز به این سالن اضافه شده است. کمبودهایی که در سال گذشته در این سالن بوده امسال رفع شده اند.

 حسینی از استقبال خوب بازدیدکنندگان از بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به این که نمایشگاه کتاب تهران روزهای نخستین خود را سپری می کند، شاهد حدود 250 هزار نفر بازدیدکنندگان در این رویداد بزرگ فرهنگی بودیم که بسیار ارزشمند است.

 بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا شنبه (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

 

به ما بپیوندید: