انتشارات سروش در سرای کودک و نوجوان برگزار کرد؛

رونمایی همزمان از 5 کتاب کودک

1392/02/13-08:30

انتشارات سروش صبح امروز جمعه سیزدهم اردیبهشت با حضور مصطفی رحماندوست، پروین علی‌پور و نقی سلیمانی در سرای اهل قلم کودک و نوجوان از 5 اثر خود در حوزه کودک و نوجوان رونمایی کرد.

به گزارش ستادخبری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران، در مراسم رونمایی از این 5 کتاب ، مهدی فضایلی مدیرعامل انتشارات سروش گفت: این انتشارات در طول سال های گذشته محصولات خوبی را در حوزه کودک و نوجوان ارائه داده، ولی متاسفانه چندسالی شاهد افت سروش در حوزه نشر کودک و نوجوان بودیم که از سال 1389 با تلاش همه دست‌اندرکاران این حوزه جان دوباره‌ای گرفت.

وی افزود: یکی از آسیب های ما در حوزه نشر کتاب کودک و نوجوان بحث ترجمه است. ما  سعی داشتیم با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی، تمرکز خود را بیشتر از گذشته به تالیف معطوف کنیم، ولی در عین حال خودمان را از آثار ادبی جهان نیز بی‌بهره نکردیم.

در ادامه مراسم نقی سلیمانی، نویسنده و مسئول بخش کتاب کودک انتشارات سروش گفت: آثار ما در حوزه کتاب های کودک و نوجوان به نسبت 80 به 20 متمرکز بر تالیف بوده است؛ با این اعتقاد که در زمینه ترجمه گزیده بهترین آثار جهان را مدنظر قرار دهیم.

در این مراسم همچنین مصطفی رحماندوست از راه‌اندازی دوباره  بخش کتاب کودک  سروش ابراز خوشحالی کرد و گفت: من از بالنده‌تر شدن این بخش از انتشارات سروش خوشحالم چراکه حتی انتشار یک کتاب یا مجله خوب کاری است که نتیجه‌ای خوب از خود به جای می گذارد.

«تو فکر می کنی من خوشبختم»، «بچه تمساح کجا رفت»، «حباب پردردسر»، «افسانه بهشت گربه ها» و «اگر نویسنده بودی» عناوین کتابهایی است که در این مراسم رونمایی شد.

 

 

به ما بپیوندید: