داستان‌های عاشقانه جهان در نمایشگاه کتاب

1392/02/14-08:30

داستان‌های عاشقانه جهان در پنج جلد از سوی انتشارات بوتیمار در نمایشگاه کتاب عرضه شد.

حسین فاضلی، مدیر انتشارات بوتیمار در گفت و گو با ستادخبری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران  با اعلام این خبر گفت: به دنبال آثار نویسندگانی بودیم که از تشخص ادبی برخوردار باشند. همین طور مترجمانی را می خواستیم که صاحب ذوق و سلیقه خاص باشند.

وی افزود: مقوله عشق در این داستان‌ها با زاویه دید و سبک‌های متفاوتی بیان شده است. برخی داستان‌ها رئالیستی‌اند و برخی دیگر انتزاعی و سورئالیستی. گاهی هم جنبه آموزشی پیدا می‌کنند و حتی می‌توان برخی از آنها را  را در کارگاه‌های آموزشی تدریس و ساختارهایشان را بررسی کرد.

 فاضلی در ادامه گفت: کتاب‌های «سیب سرخ»، «آب‌های بهاری»، «نخستین عشق»، «شوخی» و «یک حادثه دردناک» در یک بسته بندی زیر عنوان داستان‌های عاشقانه جهان در حالی به چاپ رسیده‌اند که دو داستان بلند از ایوان تورگنیف، نویسنده شهیر روسی و داستان‌های کوتاهی از نویسندگان مطرح جهان با سبک‌های متفاوت را درخود جای داده‌اند.

مدیر انتشارات بوتیمار همچنین گفت: در میان این نویسندگان نامهایی چون جاکومو جویس، جیمز جویس، آنتوان چخوف، لوئیجی پیراندللو، نیکلای گوگول، هرمان هسه، اسکار وایلد و ... به چشم می خورد. این داستان‌ها را مترجمان شناخته شده‌ای چون رضا سیدحسینی، هوشنگ ایرانی، عبدالحسین نوشین، بیژن الهی، قاسم صنعوی و...ترجمه کرده‌اند که برخی از آنها در قید حیات نیستند.

 بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: