یک ناشر عنوان کرد:

بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب تهران نیازمند مکان دائمی است

1392/02/15-08:30

مدیر مسئول نشر «کتاب دانشگاهی» معتقد است، بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای خدمت رسانی به مخاطبان خود، نیازمند مکانی دائمی است.

مسعود پایدار در گفت و گو با ستاد  خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان این مطلب گفت: انتقال مکان بخش دانشگاهی در داخل مصلی، با وجود اثرگذاری، راه حل نهایی نیست و دانشجویان  با جستجو می توانند بخش مورد نظر خود را پیدا کنند. اما مساله مهم، ضرورت تغییر در مکان فعلی نمایشگاه و اختصاص مکانی دائمی به آن است.

وی ادامه داد:  تهران  ام القرای جهان اسلام است و شایسته است مکانی دائمی به ناشران دانشگاهی اختصاص داده شود تا بتوانند کامل تر از گذشته به خدمت رسانی بپردازند .

پایدار در پاسخ به این پرسش که اختصاص یارانه به دانشجویان تا چه اندازه می تواند در افزایش مخاطبان موثر باشد،گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی، اختصاص یارانه کتاب ، کمک زیادی به دانشجویان می کند.  اگرچه این کار هم  یک راه حل بلندمدت و نهایی برای ارتقاء آمار کتابخوانی نیست، اما به صورت مقطعی می تواند کارساز باشد.

مدیر مسئول نشر «کتاب دانشگاهی» در پایان با اشاره به اثر بالا رفتن قیمت کاغذ بر کاهش مخاطبان گفت: افزایش سه برابری قیمت کاغذ، موجب افزایش 40 تا 50 درصدی قیمت کتاب شده است. کتاب قابلیت انطباق با تورم را ندارد، زیرا تولید یک کتاب ماه ها به طول می انجامد و فروش آنها نیز سال ها طول می کشد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: