رشد کیفی 70 درصدی کتاب‌های داستانی برای دانش‌آموزان

1397/02/19-09:53

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای تالیف و ترجمه کتابهای داستانی» در سالن آموزشی نمایشگاه کتاب تهران گفت: نشر کتاب‌های داستانی برای دانش‌آموزان با وجود گذشت 5 سال از ساماندهی آنها به لحاظ کیفی 70 درصد ارتقا یافته است. 
به ‌گزارش ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فریبا کیا؛ معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در این نشست با بیان اینکه کتابِ مناسب برای دانش‌آموزان با توجه به سیاست‌ها و ارزش‌های ساختاری نظام آموزشی تالیف و منتشر می‌شود، گفت: نشر کتاب‌های داستانی برای دانش‌آموزان با وجود گذشت 5 سال از ساماندهی آنها به لحاظ کیفی 70 درصد ارتقا یافته است. 
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش این دفتر در مسیر ارتقای کیفی کتاب‌های داستانیِ آموزشی است، افزود: در طول 5 سال گذشته، 7 ناشر آموزشی به طور دایم با ما همکاری کرده‌اند.
محمد ناصری؛ مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با بیان اهمیت کتاب‌های داستانی در نظام آموزشی گفت: داستان باید تاثیرگذار باشد، اگر ناشری از بدیعی‌ترین عوامل تاثیرگذار در ساختارسازی محروم شود، این نه تنها ظلم به جایگاه نشر است بلکه ممکن است ارزش‌های ساختاری در نظام آموزشی را نیز زیرپا گذاشته باشد.
وی با اعلام آمار کوتاهی از ناشران و کتاب‌های منتشر شده‌ی داستانی ادامه داد: کتاب داستانی برای دانش‌آموزان باید شخصیت‌پردازی، زبان، ساختار و تصویرسازی درستی داشته باشد تا نشانگر انتخاب صحیح ناشر آموزشی به جای ناشر کتاب داستانی باشد. بایدها و نبایدهای داستان‌نویسی ناشران آموزشی چارچوب برنامه‌ریزی شده‌ای را دنبال می‌کند که ناشران برای موفقیت در این حوزه موظف به رعایت قوانین آن هستند.
مهدی ماهوتی، ناصر نادری، محمدعلی قربانی و محمد مهدوی شجاعی به عنوان چهار داور ارزشیابی کتاب‌های درسی نیز در این نشست برای پاسخگویی به سوالات ناشران حضور داشتند.
این نشست با حضور ناشران آموزشی کتاب داستان و برخی مسئولان دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، سازمان پژوهش‌های آموزش و پرورش برگزار شد. 
سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: