ارتباط ناشران کودک ایران و چین باید تقویت شود

1398/02/05-17:27

بای بینگ، سردبیر انتشارات جیه‎‌لی گفت: ارتباط بین دو کشور چین و ایران و ارتباط نویسندگان این دو کشور باید به یکدیگر نزدیک شود و هردو به درک متقابل از کتاب کودک در کشور خود برسند.
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه آموزشی تاثیر احساس در کتاب مصور «دویدن بی‌وقفه» اثر «کائو ون شوآن» از انتشارات جیه‌لی پنج‌شنبه (5 اردیبهشت ماه) با حضور «کائو ون شوآن»، نویسنده‌ی کتاب کودک، استاد ادبیات دانشگاه پکن و منتقد و نظریه‌پرداز ادبی؛ بای بینگ، سردبیر انتشارات جیه‎‌‌لی و نویسنده‌ی کتاب کودک چینی؛ وانگ چوان، مدیر اداره‌ی توزیع و چاپ چین و گائو می، رئیس اداره‌ی کل اخبار در غرفه‌ی میهمان ویژه «چین» برگزار شد.
بای بینگ، سردبیر انتشارات جیه‎‌لی و نویسنده‌ی کتاب کودک چینی با اشاره به بزرگی بازار نشر کودک چین گفت: هرچه انتشارات و بازار نشر کودک در چین بزرگتر می‌شود، مقیاس ارتباطی چین با دیگر کشورها نیز درصد بالاتری پیدا می‌کند. چین در زمینه‌ی ارتباط نشر کتاب کودک در چین و دیگر کشورها به رشد خوبی رسیده‌است. ارتباط بین دو کشور چین و ایران و ارتباط نویسندگان این دو کشور باید به یکدیگر نزدیک شود و هردو به درک متقابل از کتاب کودک در کشور خود برسند. 
وی افزود: این کتاب از طریق بیان یک داستان ساده از زندگی انسان و حیوان به موضوع وفاداری و زندگی می‌پردازد. تصویرگری این اثر توسط ایگورا لینیکو، تصویرگر برجسته‌ی روسیه انجام شده‌است.
سپس، کائو ون شوآن، نویسنده‌ی کتاب «دویدن بی‌وقفه» درباره‌ی تاثیر احساس در کتاب مصور خود بیان کرد: داستان این کتاب، یک داستان احساسی و ابدی است چراکه انسان از ابتدای بشریت با احساس همراه بوده‌است. ما در تمام آثار ادبیات کلاسیک به مفهوم همدری و احساس می‌رسیم چراکه میل به همدردی و احساس یک میل غریزی‌ است و ادبیات نیز برای مرتفع کردن نیازها و غرایز انسان بوجود آمده‌است. 
استاد ادبیات دانشگاه پکن ادامه داد: هنر، نمودی از احساس است و تمامی آثار ادبی که تاکنون خلق شده‌اند، نقش مهمی در زندگی بشر داشته و دارند. ادبیات به گفته‌ی یکی از فلاسفه برای پالایش روح بوجود آمده به همین دلیل در روابط انسانی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.
در پایان نیز قسمت‎‌هایی از کتاب «دویدن بی‌وقفه» توسط کائو ون شوآن و یک کودک ایرانی خوانده شد.
سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 

به ما بپیوندید: