گسترش مشارکت تهران و دوحه در زمینه‌ی نمایشگاه‌‌های فرهنگی

1398/02/13-10:58

رئیس نمایشگاه کتاب دوحه در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ی نزدیک، مشارکت دو کشور در زمینه‌ی نمایشگاه‌‌های فرهنگی گسترده‌تر شود.
به گزارش ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جاسم احمد البوعینین در این دیدار با بیان اینکه برای نخستین بار است که از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کند، گفت: هدف ما از این بازدید تقویت ارتباطات و برگزاری جلساتی با ناشران ایرانی است.
وی ابزار امیدواری کرد تا در آینده‌ی نزدیک مشارکت دو کشور در زمینه‌ی نمایشگاه‌‌های فرهنگی گسترده‌تر شود و قراردادها و تفاهم‌نامه‌‌هایی با ناشران هر دو کشور به امضا برسد.
جاسم احمد البوعینین با بیان اینکه مردم کشور قطر، ملتی آگاه هستند و قدرت تمییز اخبار رسانه‌‌های غربی و سیاه‌نمایی‌ در رابطه با ایران را دارند، گفت: این‌ نوع برخوردها، حاکی از رفتار خصمانه و تفرقه‌انگیز آنها دارد و ما هیچگاه موضع‌گیری مناسب ایران در برابر بحران دوحه را فراموش نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: مطمئنم ملت ایران تحت فشار تحریم‌‌ها و ظلم‌‌هایی که علیه آنها اعمال می‌شود نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه روز به روز نیز قدرتمندتر خواهد شد.
رئیس نمایشگاه کتاب دوحه در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم روابط بین ایران و دوحه در حوزه‌ی فرهنگی تنها به این نمایشگاه کتاب محدود نشود و تبادل فرهنگی و علمی بین دو کشور گسترش یابد. ما به این امر واقفیم که تمدن ایران تمدنی عمیق و غنی است و این نگاه نه تنها نگاه ملت دوحه به ایران بلکه نگاه کل ملت جهان به ایران است.
کتاب، ابزاری برای حل چالش‌‌های منطقه‌ای و جهانی
رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حضور خود در نمایشگاه دوحه خبر داد و ضمن قدردانی از حسن پذیرایی و تعامل مناسب این کشور با غرفه‌ی ایران در نمایشگاه، گفت: کتاب در حال حاضر بهترین ابزار برای رفع چالش‌‌های منطقه‌ای و جهانی بخصوص در حوزه‌ی کشورهای اسلامی است.
محسن جوادی تاکید کرد: ما نیز از تعامل کتاب و غرفه و روابط فرهنگی با دوحه استقبال می‌کنیم.
وی با اذعان به اینکه نمایشگاه کتاب تهران یکی از پرمخاطب ترین نمایشگاه‌‌های منطقه‌ای به شمار می‌رود، ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه زمینه‌ای برای گفتگوها و کارهای مشترک فرهنگی بین دو کشور را فراهم سازد.
وی با تاکید بر اینکه مردم ایران و قطر علاقه‌ی بسیاری برای کتاب و کتابخوانی دارند، افزود: رشد و پیشرفت کشور قطر طی سال‌‌های اخیر، مایه‌ی خرسندی و مباهات ماست و همین علاقه‌ی ‌مردم این کشور به کتاب باعث می‌شود تا بسیاری از نگرانی‌‌های موجود در رابطه با جزم‌اندیشی و تعصب بی‌مورد از بین برود.
وی افزود: غرب در تلاش است تا به اختلافات بین ایران و سایر کشورهای عربی دامن زده و روابط ما را تیره و تار کند.
وی با اشاره به اهمیت برقراری تعامل فرهنگی با دوحه گفت: هرساله در تمامی استان‌‌های ایران نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود و این امر حاکی از اهمیتی است که ما برای این کشور و فرهنگ آن قائل هستیم.
قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این دیدار گفت: هرچه تبادل فرهنگی و آشنایی دو کشور با یکدیگر بیشتر شود، واقعیت‌‌های موجود بین دو کشور و روابط آنها به طور صحیح منعکس می‌شود و غرب نمی‌تواند آن طور که تمایل دارد ایران و دوحه را به یکدیگر و سایر کشورهای جهان معرفی کند.
گفتنی است؛ جاسم احمد البوعینین پس از بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با محسن جوادی؛ رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ایوب دهقانکار؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی نمایشگاه، و قادر آشنا؛ قائم‌مقائم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کرد.
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: