در اولین روز نمایشگاه کتاب سئول با حضور ایوب دهقان‌کار

نشست ضرورت انتشار کتاب‌های الکترونیک و صوتی برگزارشد

1398/03/29-17:20

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، این نشست بر انتشار کتاب های الکترونیک و صوتی که امروزه بخشی از فرهنگ کتابخوانی تبدیل شده‌اند، تمرکزداشت. همچنین به تغییراتی که بازار چاپ و نشر از زمان ظهور کتاب های الکترونیکی و صوتی با  آن مواجه شده است پرداخته شد. 
راکس هو، ازنمایشگاه کتاب تایپه، شیخ فیصل منصور، از نمایشگاه کتاب کوالالامپور مالزی، ماریسول شولتز از نمایشگاه کتاب گوادالاخارا مکزیک و ایوب دهقان کارازج.ا.ایران سخنرانان این نشست  بودند و دبیری این نشست برعهده پرفسور لی سوان معاون انجمن ناشران دیجیتال کره جنوبی بود.
دهقان‌کار مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی در این نشست به ارایه تحلیلی از  شرایط انتشار کتاب الکترونیک و صوتی در ایران پرداخت. 
وی به فعالیت پلت فرم فعال که در قالب قرارداد با ناشران اقدام به تولید فایل الکترونیک در قالب epub یا pdf می کنند اشاره نمود. همچنین در ادامه به مؤسساتی مانند نور اشاره داشت که در حوزۀ علوم اسلامی، کتاب های متون کهن و اسلامی را عموماً به صورت الکترونیک عرضه می کنند. 
مشاور معاون امور فرهنگی در ادامه سخنان خود در این نشست بیان داشت: در مجموع می‌توان گفت حدود ۱۲۰ هزار عنوان کتاب الکترونیک قانونی در بازار ایران موجود است. 
 این آمار مربوط به کتاب های الکترونیک است و شامل کتاب های صوتی که روز به روز استفاده از آنها بیشتر می شود نیست. خرید کتاب های الکترونیک درایران طی سال گذشته 3 برابر شده است. 

 

به ما بپیوندید: