امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اتحادیه ناشران روسیه

1398/06/15-00:50

در حاشیه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو تفاهم نامه همکاری میان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اتحادیه ناشران روسیه به امضا رسید. 
به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با امضای این سند همکاری شیوه های ممکن جهت گسترش همکاریهای نمایشگاهی و بازار کتاب و دیگر ابعاد چاپ و نشر مورد توافق قرار گرفت.  
امکان اعطای غرفه رایگان و همچنین امکان پرداخت هزینه های اعزام متخصصین برای برگزاری فعالیت های فرهنگی و نشست های علمی به صورت پایاپای از دیگر مفاد این تفاهم نامه است
پیش از امضای این سند همکاری، قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه و مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی کشورمان در مسکو، کنستانتین چنییُف رئیس رئیس اتحادیه ناشران روسیه، به‌همراه معاون این اتحادیه، رئیس اتحادیه ناشران استانی روسیه، رئیس دانشگاه دوستی ملل روسیه و جمعی از ناشران و چهره‌های دانشگاهی روسیه ابعاد همکاری‌های فی‌مابین را بررسی کردند. 
در این نشست قادر آشنا ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی دو کشور، با معرفی نمایشگاه کتاب تهران و وضعیت نشر ایران از هیأت اتحادیه ناشران روسیه جهت شرکت در نمایشگاه کتاب تهران به طور رسمی دعوت کرد.
قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز همچنین با ابراز خرسندی از حضور طرفین در غرفه ایران تصریح کرد: سندی که امروز امضا می‌شود زمینه حقوقی حضور اتحادیه ناشران روسیه در نمایشگاه کتاب تهران را فراهم می‌کند.
از سوی دیگر کنستانتین چنییف با ابراز امیدواری در خصوص اجرای مفاد تفاهم نامه فی‌مابین، این سند همکاری را نقشه راه آینده میان صنعت نشر دو کشور دانست و بر تحکیم روابط فرهنگی تاکید کرد.
وی همچنین از ناشران کشورمان جهت شرکت درنمایشگاه‌های استانی روسیه دعوت به‌عمل آورد و تاکید کرد در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با همراهی هیات عالی فرهنگی و ناشران حرفه‌ای روسیه شرکت خواهیم کرد.

به ما بپیوندید: