فعالیت‌های غرفه‌ ایران در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب سوریه

از رونمایی کتاب تا برگزاری روز ایران

1398/06/30-09:56

سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. این نمایشگاه از 21 شهریورماه در محل کتابخانه اسد میزبان علاقه‌مندان به کتاب بوده است. در روزهای پایانی نمایشگاه در محل غرفه ایران از دو عنوان کتاب رونمایی و هم‌چنین مراسم روز ایران با حضور ایرانیان مقیم دمشق و علاقه‌مندان به زبان فارسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از دو کتاب با عنوان‌های «باشان»، نوشته حسین الرفاعی و اورکلیدون تألیف فلک حصریه با حضور دو نویسنده کتاب در محل غرفه ایران رونمایی شد. این دو کتاب به سفارش انتشارات فاتحان، توسط انتشارات دارالحضاره الاسلامیه لبنان چاپ شده است. هم‌چنین دو کتاب «پشت سنگر موج» و «برف سرخ» نیز توسط انتشارات فاتحان به زبان عربی ترجمه و در غرفه ایران عرضه شده است.

در ادامه فعالیت‌های غرفه ایران، عصر روز گذشته (29 شهریور) برنامه روز ایران برگزار شد که با استقبال ایرانیان مقیم سوریه و علاقه‌مندان به زبان فارسی روبرو شد. در این مراسم مرتضی حیدری آل کثیر از شاعران کشورمان برای حاضران شعرخوانی کرد. حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب رضا، نماینده مجمع تقریب مذاهب نیز در این جلسه برای حاضران سخنرانی کرد. وی گفت: شکل‌گیری انجمن ایرانیان مقیم سوریه می‌تواند به توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری کمک کند. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری و حضور پررنگ‌تر در گرایش‌های مختلف مردم سوریه برای شناساندن فرهنگ ایران می‌تواند دو محور فعالیت‌های ما در سوریه باشد که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه 31 شهریور به کار خود پایان می‌دهد.

به ما بپیوندید: