هوشنگ مرادی کرمانی در نشست با دانشجویان صربی

آموزش و یادگیری زبان، راهی برای شناخت فرهنگ است

1398/08/01-19:00

در حاشیه حضور ایران در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، نشست صمیمانه دانشجویان زبان فارسی دانشگاه بلگراد با حضور نویسنده معاصر، هوشنگ مرادی کرمانی در محل دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه بلگراد برگزار شد. در این نشست هوشنگ مرادی کرمانی گفت: آموزش و یادگیری زبان، راهی برای شناخت فرهنگ است.

به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این نشست هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده معاصر، مهدی شیرازی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، سعید صفری، استاد زبان فارسی دانشگاه بلگراد و حسین‌علی سبزه، مسئول غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد حضور داشتند. این نشست عصر روز گذشته (30 مهر) برگزار که با استقبال گرم و پرشور دانشجویان زبان فارسی دانشگاه بلگراد روبرو شد.

در ابتدای این‌ برنامه سعید صفری، استاد زبان فارسی دانشگاه بلگراد توضیح مختصری درباره جایگاه این رشته و علاقه دانشجویان به زبان فارسی بیان داشت.

در ادامه نشست یکی از دانشجویان فارسی آموز دانشگاه بلگراد زندگینامه و آثار داستانی مرادی کرمانی را به زبان صربی برای حاضرین در جلسه قرائت کرد.

هوشنگ مرادی کرمانی نیز در این دیدار به کارکرد زبان فارسی و گسترش واژه‌های محلی اشاره کرد و گفت: اهمیت آموزش زبان از طریق نوشتن و خواندن داستان است و برای شناخت بهتر فرهنگ جوامع، آموختن زبان آن جامعه بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: زبان فارسی که شما علاقه‌مند به یادگیری آن هستید از قدمت بالایی برخوردار است و ایرانیان با این زبان از فرهنگ، سیاست و هنر خود بسیار سخن گفته‌اند و شعر و داستان خلق کرده‌اند.

نویسنده قصه‌های مجید در این برنامه از تجربه‌های خود برای نوشتن و خلق آثار ماندگار خود با زبان بسیار ساده و شیرین برای دانشجویان سخنرانی کرد. و در ادامه ضمن معرفی کتاب قصه‌های مجید به زبان فارسی و ترجمه اخیر آن به زبان صربی از مقایسه دو زبان سخن گفت و یکی از بهترین راه‌های زبان‌آموزی را مقایسه دو زبان دانست.

در پایان نشست دانشجویان از بیان طنزگونه مرادی کرمانی به وجد آمده بودند و با تشویق‌های مکرر این نویسنده جلسه به پایان رسید.

به ما بپیوندید: