پایان فعالیت های ایران درنمایشگاه کتاب بلگراد

1398/08/06-08:35

با پایان یافتن شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، فعالیت های غرفه ایران در این نمایشگاه پایان یافت. 
به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، در مراسم اختتامیه نمایشگاه، نمایندگان کشور مصر که به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه حضور داشتند، ضمن ابراز رضایت از کیفیت نمایشگاه امسال از دست اندرکاران برگزاری شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد قدردانی نمودند.
 در ادامه کشور رومانی به عنوان مهمان ویژه دوره بعدی نمایشگاه کتاب بلگراد معرفی شد و سفیر این کشور در صربستان نشان مهمان ویژه را دریافت کرد. در این مراسم اهدای جوایز به ناشرین برتر و انتخاب بهترین آثار عرضه شده درنمایشگاه نیز برگزار شد. 
 در این دوره از نمایشگاه نمایندگان و ناشرانی از کشورهای ایران، آلمان، اتریش، سوئیس، چین، روسیه، مقدونیه شمالی، رومانی، کرواسی، مونته نگرو، ترکیه، بلاروس، مراکش، الجزایر، تونس، مصر، آلبانی و ... حضور داشتند.
 شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد دیروز(5 آبان) در حالی به کار خود پایان داد که در طول ۸ روز برگزاری این نمایشگاه حدود ۵۰۰ ناشر داخلی و بیش از ۶۰ ناشر خارجی در فضایی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع به ارائه و معرفی آخرین آثار و دستاوردهای خود پرداختند.
موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در غرفه ای به مساحت ۲۴ متر مربع در نمایشگاه امسال حضور داشتند.
امضا تفاهم‌نامه تبادل غرفه بین دو نمایشگاه، رونمایی از کتاب قصه های مجید به زبان صربی با حضور نویسنده کتاب، دیدار و نشست دانشجویان فارسی آموز دانشگاه بلگراد  با هوشنگ مرادی کرمانی، نشست مشترک مرادی کرمانی با نویسندگان صربی، رایزنی با ناشران صربستان جهت تبادل رایت، معرفی صنعت نشر ایران به زبان صربی و انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه و معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله برنامه های صورت گرفته در این دوره از نمایشگاه بود.

به ما بپیوندید: