نمایش کتاب‎های ترجمه شده ایرانی به ترکی در بازار جهانی کتاب

1398/11/19-11:26

مدیر بخش بین‎الملل سی و سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران از برپایی نمایشگاهی از کتاب‎های فارسی ترجمه شده به زبان ترکی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، شیوا وکیل نسلیان اعلام کرد: با توجه به حضور کشور ترکیه به عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای نخستین بار نمایشگاهی از کتاب‎های فارسی که به زبان ترکی استانبولی ترجمه شده‎اند در بخشی از بازار جهانی کتاب برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام ایجاد بانک اطلاعاتی از کتاب‎های ترجمه شده فارسی به زبان ترکی است تا بازدیدکنندگان در جریان میزان تعاملات فرهنگی ایران با کشور مهمان این دوره از نمایشگاه قرار گیرند.

وکیل نسلیان در پایان خاطرنشان کرد: برای این منظور فراخوانی در سایت نمایشگاه کتاب تهران بارگذاری شده است که ناشران، نهادها و انجمن‎های ادبی می‌توانند در صورت تمایل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، تمامی ناشران، مؤسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‎ها، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی می‎توانند تا تاریخ 14 اسفند ماه سال جاری نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه بازار جهانی کتاب ارسال کنند.

همچنین علاقه‎مندان می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه کتاب تهران به نشانی www.tibf.ir مراجعه کنند و یا با شماره 66415540 تماس بگیرند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

به ما بپیوندید: